شمانیوز
شما نیوز

در آستانه فرا رسیدن سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی:‌

رکورد تولید در ایران‌خودرو شکسته شد

با همدلی زنجیره تامین و همت تمامی کارگران خطوط تولید ایران خودرو و حمایت‌های وزارت صمت، این شرکت در دی ماه امسال موفق به تولید بیش از 50 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت شد که نسبت به دی ماه سال گذشته بیش از دوبرابر افزایش داشته است.

رکورد تولید در ایران‌خودرو شکسته شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران خودرو در دی ماه امسال تعداد 50 هزار و 44 دستگاه خودرو تولید کرده است،‌ تولید در دی ماه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 913 دستگاه خودرو ثبت شده است.

برهمین اساس، با همت جمعی کارکنان و زنجیره تامین ایران خودرو،‌ از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 291 هزار و 915 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت تولید شده است.

در همین حال در روز پایانی دی ماه نیز تولید در ایران خودرو به دو هزار و 557 دستگاه رسید که این میزان تولید در شرایط تحریمی رکورد مهمی به حساب می‌آید. 

طبق آمار و اطلاعات ایران خودرو، در کنار تولید، تکمیل و تجاری سازی خودروهای کسری دار نیز ادامه داشته و در 10 ماه سال جاری تعداد 336 هزار و 440 دستگاه خودرو تجاری سازی و نزدیک به همین تعداد نیز تحویل مشتریان و وارد بازار شده است. 

همت و همدلی و اتحاد در زنجیره تامین ایران خودرو سبب شد تا این خودروساز بزرگ کشور بر شرایط تحمیلی تحریم چیره شده، خطوط تولید را احیا کرده و به شرایط مطلوبی برساند. 

رونق در خطوط تولید شرکت‌های قطعه ساز و بازگشت به کار چندین هزار نیروی کار تعلیق شده در صنعت قطعه‌سازی نیز بخشی از دستاورد حاصل شده در ماه‌های اخیر است. 

یقینا با حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و دولت‌مردان از صنعت خودروی کشور که رونق آن، تولید در بیش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد، اهداف تولیدی در ایران خودرو محقق خواهد شد و در ماه های پایانی سال با افزایش عرضه، بازار خودرو نیز شرایط مناسب تری خواهد یافت. 

انتظار می رود با ادامه روند کنونی افزایش شماره گان تولید ، در سایت مرکزی و سایت های استانی ایران خودرو ، هدف امسال که تولید مکانیکی 380 هزار دستگاه و تولید تجاری 410 هزار دستگاه محقق شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied