شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

بیمه‌ها به سمت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بروند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیمه‌ها نقش بسیار مهمی در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارند و بهتر است به سمت هزینه کردن در راستای غربالگری و پیشگیری از ابتلای بیمه شدگان به بیماری‌های غیرواگیر بروند.

بیمه‌ها به سمت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بروند

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، افشین استوار درباره نقش بیمه‌ها در مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر افزود: در حال حاضر بیمه‌ها هزینه‌ای برای غربالگری پرداخت نمی‌کنند و به طور مثال اگر کسی بخواهد در ۳۰ سالگی بررسی کند که به قند خون مبتلا هست یا خیر، هزینه این غربالگری پرداخت نمی‌شود و از آن طرف، اگر کسی در ۴۰ سالگی به این بیماری مبتلا شود، هزینه درمان او پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر آن فرد در ۳۰ سالگی فهمیده بود که در آستانه ابتلا به دیابت قرار دارد، می‌توانست با کنترل تغذیه و تغییر سبک زندگی خود، از ابتلا به دیابت جلوگیری کند تا در سال‌های بعد، هزینه زیادی برای بیمه‌های درمانی نداشته باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: اگر بیمه‌ها در زمینه پیشگیری از ابتلای بیمه شدگان به بیماری‌های غیرواگیر مشارکت داشته باشند، تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع آنها می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied