شمانیوز
شما نیوز

«شهرمن» همگام با نیازهای روز جامعه

همزمان با رشد کاربران درگاه های خدمات رسان نیز می بایست رشد و توسعه پیدا کنند تا کیفیت خدمات باید به گونه ای شود که موجب جذب مخاطب و جلب رضای آنها شود.

«شهرمن» همگام با نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرنگار شمانیوز، محمد عین‌القضات مدیرساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با شاره به عدم یکپارچه گی درگاه های خدمات رسان اظهار داشت: «شهر من» با هدف یکپارچه سازی درگاه های ارایه خدمات، داشتن رسانه ای اجتماعی و افزایش مشارکت اجتماعی ، ارتقای فرهنگ شهروندی ، شکل گرفته و امیدواریم تا یک سال آینده به آنچه که در برنامه ها تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی افزود: سیستم و مجموعه شهرداری  به دنبال درآمد پایدار و توسعه مجموعه «شهر من» در کل کشور است که در کنار آن درآمد حاصله و توسعه و ادامه طرح به بخش خصوصی خواهد رسید «شهر من» اپلیکیشن شهری است که با هدف یکپارچه سازی تمام خدمات دستگاه‌های اجرایی و داشتن رسانه اجتماعی در دست مردم برای افزایش تعامل با شهروندان، ارتقای فرهنگ شهری شهروندان و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد شده است

مدیرساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: اپلیکیشن شهر من درقالب یک نرم افزار شهری طراحی شده است و با توجه به اینکه شهروندان برای استفاده از خدمات مختلف نیاز به نصب برنامه‌های متعدد نیز داشتند، طراحی شده زیرا که  پیگیری حضوری درخواست‌ها بسیار زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: با استفاده از این اپلیکیشن شهروندان می‌توانند از یک درگاه واحد و بدون نیاز به مراجعه حضوری یا استفاده از نرم افزارها، اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مختلف خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عین القضات در ادامه گفت: اپلیکیشن شهر من ۱۰ سرویس متنوع ارایه کرده که شامل چشم شهر، باشگاه‌های شهروندی، نقشه شهر، پرداخت هوشمند و ایمن و حمل و نقل هوشمند است همچنین ارایه خدمات پارکینگ حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای، خدمات تفریحی و گردشگری و خدمات سلامت و آموزشی از دیگر خدمات و امکانات اپلیکیشن شهر من است.

وی با بیان اینکه در آینده برای «شهرمن» یک شرکت تأسیس خواهد شد ادامه داد: مقرر است که ۶۰ درصد از سهم این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۰درصد آن بین کلانشهرهای کشور توزیع گردد.

همچنین غلامرضا عباس‌زاده، مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در نشست خبری آشنایی با قابلیت های «شهرمن» اظهار کرد: مرکز نوآوری شهری یک نهاد اجتماعی مؤثر در امر توسعه فناوری و در پی آن، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی است.

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری شهری به واسطه نقش بی‌مانند در امر توسعه فناوری باعث شده بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم در توسعه و ارتقاء سبک زندگی شهروندان، توسعه اقتصاد شهری، اقتصاد دانش محور، کارآفرینی و اشتغال‌زایی تخصصی به آنها توجه ویژه داشته باشد.

عباس زاده مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: مهلت برای حل و رفع مساند تحقق بخشک مدیریت شهری مشهد پایه گذاری مرکز نوآوری شهری را برای تحقق اهداف چشم‌انداز شهر، کمک به ایجاد شهری دانا و هوشمند، ارتقای بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌های لازم با هم پیوندی عناصر موجود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ارتقای جایگاه عناصر فعال در حوزه دانایی در جایگاه ملی و بین‌المللی شهر مشهد، ایجاد شرایط هم‌افزایی و رقابت سازنده، جذب و حفظ سرمایه‌های انسانی خلاق و شایسته و ایجاد اشتغال ارزش‌افزا در برنامه‌های کلان و اساسی خود لحاظ کرده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری مشهد، گفت: ایجاد بسترهای خلاقیت و نوآوری در اقشار مختلف جامعه، کمک به توسعه قابلیت‌های کلانشهر مشهد، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از مؤسسه‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نوآور با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی، تسهیل در فرآیند تبدیل پژوهش و توسعه فناوری به پژوهش و توسعه سازمان یافته فناورانه همچنین ایجاد برند و تصویر ذهنی دوستانه بودن محیط سرمایه گذاری و کسب و کار در شهر مشهد برای شرکت‌های نوپا و تجاری سازی نتایج تحقیقات و دستاوردهای فناورانه از جمله اهداف مرکز نوآوری شهری مشهد بشمار می‌رود.

عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر یکسال از آغاز فعالیت مرکز نوآوری شهری مشهد می‌گذرد، اظهار کرد: در این مدت ۲۲ رویداد با عناوین مختلف، ۳۴ کارگاه مسئله‌یابی، ۹۵ رویداد کسب و کار و سه کارگاه مهندسی ارزش در مرکز نوآوری شهری برگزار شده و بیش از ۱۰۰ قطعه خارجی بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «با هم بی‌نیازیم»، افزود: این رویداد ویژه دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای شهر برگزار شد تا آنها برای رفع مشکلات، ایده‌پردازی کنند،  رویداد کارآفرینی دانش آموزی را در سطح شهر مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز نوآوری، وجود شرکت‌های شتاب‌دهنده در واحد شتاب دهنده مرکز است که در این زمینه ضمن تعامل و مراودات مختلف با مراکز مختلف شتاب‌دهنده از طریق فراخوان عمومی این شرکت ها به همکاری دعوت شده‌اند.

 

عباس‌زاده یکی از نیازهای استارتاپ‌ها را دریافت داده‌ها و اطلاعات موجود دانست و گفت: با توجه به انبوه آمار و اطلاعاتی که از طریق سامانه‌های مختلف شهرداری مشهد جمع‌آوری و بانک اطلاعاتی آن فراهم شده است، این امکان برای کسب و کارها و شرکت‌های استارتاپی فراهم شده تا بتوانند API مورد نظر خود را از پلتفرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده، دریافت کرده و از این اطلاعات در بستر خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مرکز نوآوری شهری با شناسایی و تدقیق مسایل حوزه‌های مختلف شهرداری تلاش می‌کند راه‌حل‌هایی را نسبت به رفع این مسائل ارائه کند.

 

 

 

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied