شمانیوز
شما نیوز

گل‌مرادی در گفت‌وگو با شمانیوز:

احتمال افزایش یارانه به 75 هزار تومان در سال آینده بسیار ضعیف است

​عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله افزایش مبلغ یارانه‌ها به 75 هزار تومان در حد احتمال و حرف است و در این شرایط خیلی امکانش وجود ندارد.

احتمال افزایش یارانه به 75 هزار تومان در سال آینده بسیار ضعیف است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله افزایش مبلغ یارانه‌ها به 75 هزار تومان در حد احتمال و حرف است و در این شرایط خیلی امکانش وجود ندارد.

علی گل‌مرادی، نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: شورای نگهبان و دولت دو ساختار متفاوت از یکدیگر هستند و استقلال خاص خودشان را دارند و شورای نگهبان هم براساس مأموریت سازمانی و قانونی خود، موظف است که به وظایفش عمل کند.

وی با بیان اینکه ایرادی ندارد دولت از باب توصیه به شورای نگهبان مواردی را مطرح کند، یادآور شد: اما وقتی دولت پا را از توصیه فراتر بگذارد و بخواهد در کار شورای نگهبان دخالت کند، در واقع می‌خواهد استقلال شورا را زیر پا بگذارد و او را تضعیف کند و اگر شورای نگهبان تضعیف شود، کشور با مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روند بررسی صلاحیت‌ها، حق‌الناس است و شورای نگهبان با رعایت اصول و قواعد به وظیفه خود عمل کند و پاسخگوی مردم باشد.

به گفته گل‌مرادی؛ دولت نباید دخالتی چه از لحاظ فشار و چه از لحاظ هجمه به شورای نگهبان داشته باشد و حتی باید به نظر شورا احترام بگذارد و از نظر آن تمکین کند.

 

*احتمال افزایش مبلغ یارانه بسیار ضعیف است

وی با اشاره به احتمال افزایش مبلغ یارانه به 75 هزار تومان برای هر نفر در سال آینده گفت: متأسفانه دولت در ماجرای یارانه‌ها و اختصاص بسته معیشتی خوب عمل نکرد و بسیاری از افرادی که ثبت‌نام کردند یا نسبت به روند شناسایی افراد واجد صلاحیت، اعتراض داشتند، هنور موفق به دریافت بسته کمک معیشتی نشدند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید صادقانه با مردم سخن بگوید که منابع بودجه‌ای اندکی در اختیار دارد و نمی‌تواند بیش از این بسته کمک معیشتی اختصاص دهد؛ لذا مسئله افزایش مبلغ یارانه‌ها به 75 هزار تومان در حد احتمال و حرف است و در این شرایط خیلی امکانش وجود ندارد و بهتر است دولت و نمایندگان سطح توقعات مردم را افزایش ندهند؛ چون سلب اعتماد و عدم همراهی مردم و ایجاد مشکلات فزاینده را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: دولت در تأمین یارانه 45 هزار و 500 تومان هم با مشکلاتی مواجه است، پس چطور می‌خواهد یارانه 75 هزار تومانی پرداخت کند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied