شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل کارگزاری بانک دی:

بورس، تنها بازار نقدشونده موجود

فردین آقا بزرگی، بورس را تنها بازار نقدشونده موجود نسبت به دیگر بازارهای موازی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، جریان نقدینگی به سمت این بازار ادامه دار خواهد بود.

بورس، تنها بازار نقدشونده موجود

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، مدیرعامل کارگزاری بانک دی با اشاره به اینکه تحلیل در میان سرمایه گذاران، به یک عنصر برای تصمیم گیری تبدیل شده است، گفت: در سال جاری بازار سرمایه از فراز و نشیب هایی مانند سیاست بین الملل، اقتصاد جهانی و فضای تحریم عبور کرد و در این مدت شاهد حضور سرمایه گذاران و ورود نقدینگی جدید به این بازار بودیم.

آقا بزرگی با تاکید بر بازگشت شاخص به مدار اصلی، اظهار کرد: شرکت‌های بنیادی یکی از اهرم‌های حفظ و صعود بازار سرمایه بوده و همیشه نقش کلیدی در این بازار ایفا می‌کنند، به همین دلیل نباید از عکس‌العمل بازار نسبت به تحولات سیاسی اخیر ناراحت بود چرا که این کاهش و بازگشت دوباره به مدار رشد، باعث اصلاح قیمتی سهام شرکت ها شده است. به بیان دیگر این اتفاق یک یادآوری به سهامدارانی بود که رفتارهای هیجانی در پیش گرفته بودند. البته واکنش های به موقع فعالان بازار سرمایه حاکی از عمق بازار و افزایش شناخت دارد.

آقا بزرگی با بیان اینکه در شرایط فعلی جذابیت معاملاتی و کسب سود منطقی از وجوه تمایز بورس نسبت به دیگر بازارها است، افزود: نوسان نرخ دلار طی چند سال اخیر نشان داد که بهتر است میزان نقدینگی موجود در کشور به سمت بازارهای جذاب و البته سودمند حرکت کند و  از آنجا که بار دیگر رکود در برخی بازارها حاکم شده، به عقیده بنده باز هم بورس بازار مناسبی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول است.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها از ابتدای سال، با اتکا به موضوع تجدید ارزیابی دارایی، افزایش سرمایه (یا نکاتی که به صورت مستمر تاثیری بر سود عملیات آنها نداشته است) با رشد قیمت سهام مواجه شدند، اما همراستا با این موضوع، شرکت‌هایی هم وجود داشتند که با ارزیابی و توجیه کارشناسی ، رشد قیمتی را تجربه نکردند و این موضوع سبب شد تا سهامداران در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، دقت بیشتری در گزینش سهام داشته باشند. این در حالی است که سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاکمیتی بازار سرمایه، همواره به مردم توصیه کرده تا به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شده و سرمایه‌گذاری کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این خصوص، گزینه مناسبی به شمار می رود.

آقابزرگ تصریح کرد: همچنین توصیه می شود که سرمایه گذاران، دارایی‌های متنوع و متعدد را انتخاب کرده و سرمایه های خود را روی یک دارایی مشخص صرف نکنند؛ بلکه سبد سهام در اختیار داشته باشند تا ریسک خود را کاهش دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به فاکتورهای ترغیب فعالیت سهام داران حقیقی‌ در بازار بیان کرد: مرور عملکرد این روزهای بازار سرمایه نشان می‌دهد که وجود دوره اصلاح قیمتی یا تغییر مسیر بازار به طور کوتاه مدت حاکی از هوشمندی بازار و حضور بازارگردان‌ها در عرصه معاملات است، اما معتقدم اصلاح قیمت در راستای شناسایی پتانسیل سرمایه‌گذاری سبب ارزیابی بنیادی سهام و صنایع می‌شود؛ این موضوع مهم‌ترین عامل برای ادامه فعالیت سهامداران خرد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied