شمانیوز
شما نیوز

انجام طرح پژوهشی تدوین برنامه راهبردی شرکت بیمه البرز

نتایج طرح پژوهشی تدوین برنامه راهبردی شرکت بیمه البرز به همت میز مطالعات مدیریتی پژوهشکده بیمه در نشستی با حضور مدیران و پژوهشگران پژوهشکده بیمه در تاریخ 1/11/1398 در پژوهشکده بیمه ارائه شد.

انجام طرح پژوهشی تدوین برنامه راهبردی شرکت بیمه البرز

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه این پژوهشکده به عنوان نهاد علمی و پژوهشی صنعت بیمه و در راستای مشارکت و همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی بر اساس نیازهای صنعت بیمه و با توجه به اهمیت تدوین و طراحی برنامه‌های استراتژیک و راهبردی، اقدام به همکاری و مشارکت با شرکت بیمه البرز در راستای تدوین برنامه راهبردی شرکت مذکور نموده است.

بر پایه این گزارش این طرح در 4 فاز اصلی به انجام رسیده است. در هر کدام از این فازها  گام های عملیاتی با استفاده از ابزارهای مناسب در حوزه مدیریت استراتژیک و هم چنین تجزیه و تحلیل محیط درونی و بیرونی به منظور توسعه انتخاب‌های استراتژیک انجام شده است.

در قالب این پروژه و مبتنی بر تجزیه و تحلیل‌های درونی و بیرونی، استراتژی‌های اثربخش به منظور تحقق اهداف راهبردی بیمه البرز توسعه و در ادامه برنامه‌های عملیاتی مناسب و متناسب با شرکت بیمه البرز توسعه داده شده است. ویژگی مشخصه این پروژه آن است که تجزیه و تحلیل‌های استراتژیک را در سه سطح مشخص بنگاه، کسب وکار و وظیفه‌ای انجام داده و انتخاب‌های استراتژیک متناسب را با توجه به تم زیربنایی تحول دیجیتالی به تفکیک در دو سطح ستاد مرکزی بیمه البرز و سطح کسب وکار بیمه‌ای (به تفکیک سه حوزه کسب وکاری بیمه های اموال، عمر و درمان) پیشنهاد داده است.

این گزارش می افزاید پروژه در 4  فاز کلی شامل تجزیه و تحلیل سبد کسب وکاری، توسعه استراتژی در سطح بنگاه، تجزیه و تحلیل رقابتی در سطح هر کدام از حوزه های کسب وکاری منتخب و توسعه برنامه‌های عملیاتی انجام شده است. در هر کدام از این فازها مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی مشخص با استفاده از ابزارها و چارچوب‌های معروف موجود در حوزه مدیریت استراتژیک و با استفاده از تجزیه و تحلیل‌های درونی و بیرونی به منظور توسعه انتخاب‌های استراتژیک اثربخش، پی گرفته شده است.

لازم به ذکر است در فاز تحلیل استراتژیک به صورت مشخص از دو تکنیک تحلیل مخزن سود و تحلیل زنجیره ارزش استفاده شده است. در واقع یکی از نوآوری‌های انجام گرفته در فاز تجزیه و تحلیل این پروژه استفاده از تکنیک تحلیل مخزن سودآوری صنعت بیمه به منظور ارزیابی پتانسیل سودآوری رشته فعالیت‌های مختلف بیمه‌ای می‌باشد که برای اولین بار در صنعت بیمه ایران انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied