شمانیوز
شما نیوز

درخواست سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها:

حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت را تسریع کنید

سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها خواست که تا ۱۰ سال آینده، یعنی تا سال ۲۰۳۰، تلاش‌های خود را برای تحقق تعهدشان در راستای دستیابی به پوشش همگانی سلامت و دیگر اهداف مرتبط با سلامت در اهداف توسعه پایدار تسریع کنند.

حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت را تسریع کنید

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، سال ۲۰۱۹ سال مهمی برای پوشش همگانی سلامت (UHC) بود. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در ماه سپتامبر برگزار شد، رهبران جهان بیانیه سیاسی پوشش همگانی سلامت را پذیرفتند. این اولین باری است که ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد به طور همزمان به دنبال تعهدات مشترک و فراگیر برای دستیابی به این هدف هستند.

در ماه اکتبر ۲۰۱۹ در مجمع عمومی بین پارلمانی بلگراد در کشور صربستان، قانونگذاران از ۱۴۰ کشور قطعنامه جامعی را در خصوص پوشش همگانی سلامت پذیرفتند تا متعهد شوند که پارلمان تمام قدرت خود را برای اعمال نفوذ در راستای تبدیل تعهدات سیاسی به قوانین، سیاست‌ها، برنامه‌ها و نتایج به کار بگیرد.

با انعکاس این دستاوردها، آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن و تدروس آدهانوم قبریسوز دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در دسامبر همان سال، مقاله مشترکی در واشنگتن پست نوشتند که تجربه ژاپن را در مورد اینکه پوشش همگانی سلامت برای توسعه است، نشان می‌داد. آنها بیان کردند: «کشورهایی مانند ژاپن نشان داده‌اند که پوشش همگانی سلامت نه تنها امکان پذیر است، بلکه می‌تواند سود سهام بلندمدت برای رفاه و ثبات کشورها را بپردازد. سرمایه‌گذاری در سلامت در مراحل اولیه توسعه اقتصادی یک کشور می‌تواند زیرساخت های اصلی برای رشد پایدار و فراگیر اقتصادی و توسعه اجتماعی ایجاد کند.»

سال ۲۰۲۰ فرصت‌های مناسبی را برای کشورها فراهم خواهد کرد تا به سوی پوشش سلامت همگانی پیش روند. در نشست انجمن پوشش سلامت همگانی که از ۲۸ ژانویه تا ۲ فوریه در بانکوک برگزار شد، کارشناسان حوزه بهداشت عمومی و سیاست گذاران سراسر دنیا برای شناسایی چالش‌ها و راه‌حل‌های موثر در راستای تقویت سیستم‌های بهداشتی از جمله تامین مالی پایدار، تشکیل جلسه خواهند داد.

در ماه دسامبر مرکز تغذیه رشد توکیو فرصت خوبی برای کشورها فراهم خواهد آورد تا مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) را برای پرداختن به سوء تغذیه در تمامی اشکال آن ترسیم کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied