شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

افزایش پوشش بیمه‌ای گروه بیماران خاص نیازمند تصویب شورای عالی بیمه

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص قرار گرفتن اختلالات خونریزی دهنده ارثی در گروه بیماران خاص و حمایت بیمه‌ای از این افراد بیان کرد: طبیعی است که اگر این موضوع و یا هر بیماری دیگری توسط قانونگذار اعلام و یا در شورای عالی بیمه تصویب شود، سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت موظف به پوشش بیمه‌ای این بیماران خواهند بود.

افزایش پوشش بیمه‌ای گروه بیماران خاص نیازمند تصویب شورای عالی بیمه

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، دکتر حنان حاجی محمودی ادامه داد: قرار گرفتن برخی بیماری‌ها در گروه بیماران خاص در دبیرخانه شورای عالی بیمه مطرح شده و سازمان‌های بیمه گر به تنهایی نقشی در اینکه بیماری را جزء بیماری خاص قرار دهند، ندارند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: درحال حاضر 5 گروه بیماری شامل بیماران دیالیزی، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در سازمان بیمه سلامت به عنوان بیماری خاص تحت پوشش قراردارند و بیمه سلامت برای پوشش این گروه از بیماران هیچ حق بیمه ای دریافت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت توجه ویژه ای به پرداخت به موقع مطالبات داروهای خاص دارد، گفت: این سازمان به طور مستقیم با شرکت‌های توزیع کننده دارو ارتباط مالی نداشته و داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها پس از وصول مطالباتشان موظف به پرداخت به موقع مطالبات این شرکت‌ها هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied