شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

اختصاص 15 درصد هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت برای داروهای بیماران سرطانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 15 درصد هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی در سال 97 صرف تامین داروهای بیماران مبتلا به سرطان شده است.

اختصاص 15 درصد هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت برای داروهای بیماران سرطانی

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، طاهر موهبتی افزود: در 9 ماهه اول سال 98 نیز هزینه دارویی تعداد 4374 بیمه شده مبتلا به سرطان به مبلغ 235 میلیارد تومان در بخش سرپایی توسط این سازمان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد داروهای شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، 181 قلم (با احتساب انواع دوزها) است که حدود 7.5 درصد از کل داروهای تحت پوشش این سازمان را شامل می‌شود. بخشی از هزینه این داروها از محل یارانه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، بیش از نیمی از این داروها با سهم سازمان 90 درصد در بخش سرپایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تعداد 118 قلم از این داروها بر اساس تشکیل پرونده در سامانه تایید خدمات و ارائه مدارک مثبته بیماری از سوی بیمه شده ارائه می‌شوند.

موهبتی افزود: برای 12 داروی شیمی درمانی، راهنمای تجویز از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و اجرای این راهنماهای تجویز از طریق سامانه تایید خدمات کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت بیمه شدگان و اطمینان یافتن از اعتبار داروی دریافتی، 128 قلم ازاین داروها مشمول کنترل کد اصالت هستند که شناسه اصالت آنها با استفاده از سامانه تایید و اتصال به وب سرویس سازمان غذا و دارو کنترل شده و از ارائه داروی تاریخ گذشته یا داروی نامعتبر جلوگیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied