شمانیوز
شما نیوز

انارکی محمدی در گفت‌وگو با شمانیوز:

برخی انصراف‌دهندگان از یارانه خواستار دریافت آن هستند/ منابع مالی یارانه 72 هزار تومانی از محل افزایش قیمت بنزین است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی چند سال گذشته که تورم به این میزان افزایش نیافته بود و راحت می‌توانستند با درآمدشان زندگی کنند، از دریافت یارانه انصراف دادند، اما امروز به خاطر تورم و افزایش هزینه‌ها و نبود تناسب میان تورم و درآمدها، خواستار دریافت این یارانه هستند.

برخی انصراف‌دهندگان از یارانه خواستار دریافت آن هستند/ منابع مالی یارانه 72 هزار تومانی از محل افزایش قیمت بنزین است

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره افزایش اظهار کرد: حدود 9 سال است که مبلغ یارانه با توجه به تورم اصلاً افزایش نیافته بود و نیاز بود که بعد از این مدت افزایش و نیازمندان تعلق بگیرد.

وی افزود: باید از پردرآمدها یارانه کسر و به افراد نیازمند تعلق بگیرد، اما یک نکته‌ای که باید مدنظر داشت این است که برخی چند سال گذشته که تورم به این میزان افزایش نیافته بود و راحت می‌توانستند با درآمدشان زندگی کنند، از دریافت یارانه انصراف دادند، اما امروز به خاطر تورم و افزایش هزینه‌ها و نبود تناسب میان تورم و درآمدها، خواستار دریافت این یارانه هستند و باید سازوکاری اندیشیده شود تا دوباره این یارانه به آنها تعلق بگیرد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از افرادی که واقعاً مستحق دریافت بسته کمک‌معیشتی هستند؛ از دریافت آن محرومند، گفت: یکی از دلایلی که مجلس مبلغ یارانه را افزایش داد، اجبار دولت به حمایت از مردم و افراد ضعیف جامعه بود؛ چون گویا دولت علاقه‌ای به این ندارد که به قشر کثیری از مردم بسته کمک معیشی را اختصاص دهد و به خاطر همین باید طور دیگری دولت را وادار به حمایت بیشتر از مردم کرد؛ لذا افزایش یارانه یکی از ابزارهای در مجلس بود که از آن استفاده کردیم.

انارکی محمدی با بیان اینکه امیدواریم بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها با افزایش یارانه‌ها رفع شود، یادآور شد: براساس گران شدن حامل‌های انرژی مبلغ یارانه را افزایش داد و به طور شفاف از محل درآمدهای دولت پرداخت شود. 

وی با اشاره به اینکه راهی به غیر از این نداریم که براساس تورم پرداخت‌ها افزایش یابد، گفت: پیش از این یک طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه به هر ایرانی یک لیتر بنزین در روز اختصاص داده شود که می‌توانست سطح معیشت خانواده‌ها را ارتقا دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اما باید توجه کرد که نمی‌توان براساس تورم هرساله مبلغ یارانه‌ها را افزایش داد؛ چون منجر به افازیش نقدینگی و تشدید تورم خواهد شد، ولی می‌توان در بخش مسکن یا ایجاد اشتغال برای جوانان این یارانه‌ها تخصیص داد.

به گفته انارکی محمدی؛ محل تأمین مالی افزایش یارانه‌ها، از محل افزایش قیمت بنزین است.

وی گفت: ما نمایندگان مجلس فعلآً نمی‌دانیم که چقدر به درآمدهای دولت از قبال افزایش قیمت بنزین افزوده شده است و شفافیتی هم در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied