شمانیوز
شما نیوز

معاون درمان وزارت بهداشت:

تاکنون ۶۰۰ راهنمای بالینی ابلاغ شده است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۰۰ راهنمای بالینی ابلاغ شده و بیشتر راهنماهای بالینی در حال اجرا مربوط به خدمات تصویربرداری، برخی داروهای گران قیمت مثل داروهای شیمی درمانی و خدمات آزمایشگاهی است.

تاکنون ۶۰۰ راهنمای بالینی ابلاغ شده است

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، قاسم جان بابایی درباره راهنماهای بالینی ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: اگر راهنماهای بالینی کامل اجرا شود، در زمینه صرفه جویی بسیار موثر است. البته در حال حاضر نمی‌توان این مورد را برآورد کرد.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که در حال حاضر از بیمارستان‌ها به سازمان‌های بیمه گر ارسال می‌شود مربوط به صورت حساب‌های مالی بوده و به صورت الکترونیک است و جزییات خدمات درمانی را ندارد تا میزان دقیق صرفه جویی را مشخص کنیم. البته این جزییات در پرونده‌های بیمارستانی وجود دارد. اگر راهنماهای بالینی در یک مورد خاص اجرایی شود، می‌توان برآورد مشخصی درباره آن مورد خاص داشت. به طور مثال پس از اجرای راهنماهای بالینی درباره آلبومین مشاهده کردیم که مصرف آلبومین در بیمارستان‌ها تا ۲۰ درصد کاهش یافت.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: همچنین درباره برخی داروهای شیمی درمانی نیز شاهد کاهش مصرف ۱۵ تا ۲۰ درصدی بودیم.

جان بابایی گفت: برای محاسبه میزان صرفه جویی از طریق اجرای راهنماهای بالینی، باید کلیه خدمات ارائه شده با جزییات در سامانه‌های مربوط به ارسال اسناد بیمارستانی به سازمان‌های بیمه‌گر ثبت شده و حتی نسخه نویسی و نسخه پیچی هم به صورت الکترونیک انجام شود تا بتوان برآورد درستی داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied