شمانیوز
شما نیوز

طرح همیاران مهر، محلی برای مهربانی

طرح «همیاران مهر» بستری فراهم کرده است که با یکبار کار خیر، منافع معنوی آن همیشه باقی بماند، تا امورخیریه هم مانند تمام اموری که طی سال های گذشته متحول و نوین شده، با به کارگیری روش های نوآورانه و جدید سمت و سوی تازه ای به خود بگیرد.

طرح همیاران مهر، محلی برای مهربانی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، در این طرح منابع مالی خیران دراختیار بانک قرار می گیرد تا این پول پشتوانه مالی به منظور پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند شود و این بار کمک های مالی نه دست یک نفر، بلکه دست ده‌ها نفر را می‌گیرید. تا مهربانی محلی برای کمک به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، بازسازی و توسعه‌ی روستاها و مناطق محروم و ... شود.

 

تحول در امور خیریه با طرح همیاران مهر

طرح همیاران مهر بانک قرض‌الحسنه مهرایران، طرحی نوآورانه است و کارخیر را همچون یک زنجیره تا ابد ادامه دار کرده است. این بانک درقالب طرح «همیاران مهر» بستری فراهم کرده است که با یکبارکار خیر، منافع معنوی آن همیشه باقی بماند تا امورخیریه هم مانند تمام اموری که طی سال های گذشته متحول و نوین شده، با به کارگیری روش های نوآورانه و جدید سمت و سوی تازه ای به خود بگیرد و از طرفی هم کار خیر برای خیران ساده شود و هم ارزش افزوده آن بالا رود.

دراین طرح به جای اینکه خیران به صورت مستقیم به نیازمندان کمک نقدی کنند، با افتتاح یک حساب بانکی ویژه این پول صرف پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان می‌شود و با بازگشت اقساط آن به بانک این زنجیره خیررسانی هیچگاه قطع نخواهد شد. یعنی مردم پول خــود را دراختیار بانک قرار می دهند تا این پول پشتوانه مالی برای بانک به منظور پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند شود. بانک در این طرح متعهد می شود ازمحــل این وجوه، به پرداخت تســهیلات به اقشــار نیازمند جامعــه در زمینه های اشــتغالزایی، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، درمان و ... اقدام کند.

در واقع در طرح همیاران مهر، با یک بار انجام عمل نیک خیران، این خیر دائمی و ادامه دار خواهد شد، زیرا که وجوه واریزی خیران به صورت وام دراختیار نیازمندان قرار گرفته و درقالب اقساط به بانک باز می گردد و این زنجیره خیرخواهی ابدی می شود.

 

کارمزد صفر درصدی تسهیلات همیاران مهر

در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده، نـزد بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند. بانک نیز متعهد می شود مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را، به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ی روستاها و مناطق محروم و ... با کارمزدی بین صفر تا ۲ در صد تخصیص دهد. جالب آنکه در طرح همیاران مهر بخش های مددرسانی دارای گستره فراوان و چشمگیری است تا آنجا که در مراسم ترحیم و بزرگداشت درگذشتگان، تحت عنوان باقیات و صالحات متوفی، به جای هزینه خرید تاج گل و ... در این قبیل اقدامات، کار خیر و انسان‌دوستانه را انجام داده است.

 

طرح همیاران مهر به دنبال خیری ابدی

اما بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان طراح و ارائه دهنده طرح «همیاران مهر » چند هدف و ضرورت را برای اجرای این حرکت اجتماعی در نظر گرفته است. هدف اول مرتفع ساختن مشکلات بخش هایی از کشور است؛ کمک به توسعه مناطق محرومی که در حال حاضر بسیاری از هموطنان را در بسیاری از مواقع دچار مشقت‌های فراوان کرده، از دیگر اهداف این طرح است. بخش دوم از اهدافی که طرح همیاران مهر دنبال می کند، معطوف به کمک رسانی به رشد شاخص‌های بهداشت، درمان، آموزش و هر آنچه که موجب رفاه عمومی مردم است، می‌شود. سومین هدفی که در دل طرح همیاران مهر نهفته است؛ ارتقای فرهنگ نوع‌دوستی و قرض الحسنه در کشور است؛ فرهنگی که هزاران حامی طرح همیاران مهر را در آینده متولد خواهد کرد.

 

چگونه همیار شوم؟

برای همراهی با این طرح، می‌توانید از صفحه همیاران مهر در وب سایت بانک:

(https://www.qmb.ir/hamyaran) استفاده کنید و یا به یکی از ۵۳۰ شعبه بانک در سراسر کشور مراجعه کرده و مبالغ مد نظر خود را واریز کنید و با قدم گذاشتن در این مسیر وارد یک مهربانی دوسویه شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied