شمانیوز
شما نیوز

رمز پویا در بانک صادرات ایران کاملاً عملیاتی شد

مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند برای انجام تراکنش‌های اینترنتی تا سقف روزانه یک‌میلیون ریال (یکصد هزار تومان)، به مدت سه ماه از رمز دوم ثابت قدیم خود استفاده کنند.

رمز پویا در بانک صادرات ایران کاملاً عملیاتی شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، کلیه دارندگان سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران برای تداوم استفاده از رمز دوم ثابت برای انجام تراکنش‌های اینترنتی تا سقف روزانه یک میلیون ریال، باید طی سه ماهه آتی و حداکثر تا روز هشتم اردیبهشت ماه سال ١٣٩٩ با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات ایران نسبت به پذیرش مسئولیت هرگونه سوء استفاده احتمالی در استفاده از رمز دوم ثابت خود اقدام کنند و در غیر این صورت برای انجام تمامی تراکنش‌ها از این تاریخ به بعد باید از رمز دوم پویا استفاده کنند.

همزمان با غیرفعال شدن استفاده توأمان از رمز دوم یکبارمصرف (پویا) و رمز دوم  ثابت (ایستا)، دارندگان سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند در یک مهلت سه ماهه با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک از طریق گزینه «سایرخدمات» گزینه «عملیات رمز» و انتخاب زیرمنوی « تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت» و با تأیید فرم تعهدنامه نسبت به انتخاب رمز دوم ثابت (ایستا) جدید اقدام کرده و تراکنش‌های اینترنتی تا سقف یک میلیون ریال در روز را با استفاده از آن انجام دهند. تخصیص رمز دوم ثابت جدید در این مرحله به منزله پذیرش مسئولیت استفاده از رمز دوم ثابت و ریسک‌های احتمالی مبنی بر سوء استفاده از این رمز است.

در عین حال مشتریانی که تمایل دارند صرفاً از رمز دوم یکبار مصرف (پویا) در تراکنش‌های اینترنتی خود استفاده کنند، لازم است با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه «سایرخدمات» و «عملیات رمز» زیرمنوی «غیرفعال‌سازی رمز دوم ثابت» را انتخاب کرده و نسبت  به غیرفعال سازی رمز دوم ثابت کارت خود اقدام کنند.

بانک صادرات ایران همچنین در راستای اجرای الزامات بانک مرکزی برای عملیاتی شدن استفاده از رمز دوم یکبار مصرف (پویا)، سه روش استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) تلفن همراه هوشمند «ریما»، هم‌بانک یا کد دستوری USSD  و پیامک SMS را در دسترس مشتریان و هموطنان قرار داده است.

باید توجه داشت که در زمان انجام تراکنش‌های غیرحضوری از جمله اپلیکیشن‌های تلفن همراه، درگاه‌های پرداخت اینترنتی و تلفن‌بانک، با فشردن دکمه درخواست رمز پویا و یا انتخاب گزینه مربوطه رمز دوم یکبار مصرف کارت از طریق پیامک نیز فعال خواهد شد که پیش از آن باید روش دریافت رمز پویا از طریق پیامک توسط دارنده کارت نیز فعال شده باشد. در این صورت به واسطه سامانه طراحی شده توسط بانک مرکزی موسوم به «هریم» رمز دوم یکبار مصرف  از طریق پیامک بر روی تلفن همراه مشتری ارسال خواهد شد.

جهت فعال‌سازی نرم‌افزار «ریما» بر روی تلفن همراه مشتری، پیامک و هم‌بانک(USSD) ضروری است شماره تلفن همراه او از قبل در پروفایل سیستمی مشتری در شعبه ثبت شده باشد در غیر این صورت پیغام مراجعه به شعبه برای وی ارسال خواهد شد.

نرم‌افزار «ریما» از طریق اپلیکیشن «صاپ» و سایت رسمی بانک صادرات ایران به نشانی: www.bsi.irقابل دریافت  و نصب بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه است. رمز دوم تولید شده توسط ریما دارای هفت رقم بوده و طول عمر آن ٦٠ ثانیه است که در صورت انجام پنج بار تلاش ناموفق جهت ورود رمز در زمان استفاده، «ریما» غیرفعال شده و جهت فعال‌سازی مجدد آن باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied