شمانیوز
شما نیوز

دکترغریب پور اعلام کرد:

اجرای 74 پروژه اکتشافی توسط بخش خصوصی و دولتی

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: اکنون 74 پروژه اکتشافی در فازهای اکتشاف عمومی، تفصیلی و تکمیلی توسط ایمیدرو و مشارکت بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال اجراست.

اجرای 74 پروژه اکتشافی توسط بخش خصوصی و دولتی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در جلسه پایش اکتشاف ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هدف از اکتشاف در ایمیدرو، سرمایه گذاری، احداث کارخانه های فرآوری، تولید محصول، ایجاد اشتغال و توسعه است.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا همه محدوده های امیدبخش را پس از تعامل با نهادهای ذیربط و رفع مسائل موجود و درنتیجه دریافت مجوزهای لازم، طبق روال قانونی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به شناسایی 400 محدوده امیدبخش جدید در کشور، گفت: در حال حاضر، اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در 30 استان شامل 105 پهنه در بیش از 650 هزارکیلومتر مربع در حال اجراست.

 

وی افزود: از این میزان، 278 هزار کیلومتر مربع پهنه شناسایی، پی جویی، خاتمه یافته و آزاد شده است. همچنین، 384 هزار کیلومتر مربع پهنه بر روی مواد معدنی مختلف در حال اجراست.

پیشرفت مطلوب عملیات اکتشافی

غریب پور با اشاره به افزایش عملیات اکتشافی ایمیدرو، شرکت های تابعه و کنسرسیوم اکتشافی در سال جاری تا 1.5 برابر سال گذشته، تصریح کرد: وضعیت پیشرفت واقعی طرح توانمندسازی بخش اکتشاف 74.46 درصد، پهنه های 13 گانه کنسرسیوم اکتشافی (پایا) 77 درصد و شرکت ملی صنایع مس 90 درصد ا ست.

وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز 10 پهنه قبلی را تا فروردین آتی و 10 پهنه جدید را تا پایان سال 99 تکمیل می کند. کل حفاری منطقه زرشوران 30 هزار کیلومتر بوده که 66 درصد جلوتر از برنامه است.

 

راه اندازی نخستین معدن طلای سیستان در مرحله تایید و جذب مشارک خصوصی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه عملیات اکتشاف طلای سیاه جنگل در استان سیستان و بلوچستان پایان یافته و گزارش نهایی آن برای دریافت گواهی کشف به سازمان استان ارائه شده است، گفت: این پروژه پس از تایید، وارد مرحله جذب مشارک خصوصی از طریق مزایده خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو، نخستین معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی خواهد شد.

 

ورود به حوزه های جدید اکتشافی

غریب پور با اشاره به برنامه های ایمیدرو در حوزه های جدید اکتشافی خاطرنشان کرد: این سازمان در نظر دارد در حوزه های جدید شامل تهیه و پیاده سازی بانک اطلاعاتی مکان محور GIS برای حفظ داده ها و مستندات مرتبط با آن و نیز اکتشاف ذخایر پنهان و عمیق با استفاده از روش های نوین اقدام کند.

وی افزود: اکتشاف و فرآوری عناصر کمیاب و نادر خاکی با تکنولوژی های ویژه، از دیگر برنامه ایمیدرو در حوزه های اکتشافی است که طرح پایلوت آن اجرا و سه شنبه هفته گذشته در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied