شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

از شایعه تا واقعیت کدهای دستوری اپراتورها

این روزها بازار شایعات داغ است اما برخی از افراد سودجو با غرض ورزی سعی در داغ تر کردن این بازار مکاره در حوزه اپراتورها دارند که این بار نیز سناریوی تکراری اعلام کدهای دستوری را پخش کردند.

از شایعه تا واقعیت کدهای دستوری اپراتورها

به گزارش شمانیوز؛ ماجرای تکراری انتشار اخبار غیر موثق و فاقد اعتبار به خصوص با پیشرفت فضای مجازی به امری عادی تبدیل شده است در این بین برخی از شایعه پراکنی ها برای افراد دست اندرکار با سود همراه است اما پشت برخی از شایعات فقط غرض ورزی وجود دارد.

 

به زبان ساده تر زمانی که شرکت ارائه دهنده محصول یا خدمات در حوزه خود موفق ظاهر می شود و در دوره های مختلف در صدر جدول بهترین ها قرار می گیرد، عده ای با غرض ورزی سعی در مخدوش کردن این فرآیند یا حداقل فرافکنی درخصوص فعالیت آن شرکت دارند.

سناریوی تکراری اعلام کدهای دستوری اشتباه اپراتورها از سوی برخی از افراد با هدف ایجاد نارضایتی در میان مشترکان این روزها باز هم دیده می شود که متاسفانه برخی از مشترکان را به دام انداخته است.

 

بر همین اساس، کاربران اپراتورهای مختلف در دوره‌های متفاوت با استناد به خبرهایی که مستند نیستند با فعال سازی کدهای دستوری مختلف بسته‌هایی که نباید را فعال کرده که در پایان ماه با مشاهده قبوض نجومی در رده مشترکان شاکی قرار می گیرند.

در چنین شرایطی اپراتورهای مختلف بارها تاکید کرده اند که مرجع اصلی خبرها و کدهای دستوری، درگاه های رسمی آنهاست و لازم است مشترکان برای اطلاع رسانی تمامی امکانات اعم از جدید و قدیمی به درگاه های رسمی اپراتورها مراجعه و بر اساس اخبار فاقد اعتبار هیچگونه فرآیندی نداشته باشند.

 

این روزها، دسته جدیدی از این کدهای دستوری در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده که با استفاده از این کد اشتراک ماهانه و سالانه و هفتگی برای مشترکین فعال می‌شود.

این بار برخی از افراد سعی کرده اند از درخت ستاره 100 همراه بالا رفته و از آنجا مشترکان این اپراتور را نشانه بگیرند.

 

همراه اول با تعریف سامانه جامع ارائه خدمات اینترنت تلفن همراه به شرح ستاره 100 مربع، دسترسی مشترکین به استعلام و فعال‌سازی بسته‌های اینترنت را تسهیل کرده و در حال حاضر ذیل ستاره 100 مربع ، حدود 13 کد دستوری وجود دارد که می توان بسته‌های مختلف اینترنتی را فعال کرد یا از طریق آن به استعلام بسته ها پرداخت.

 

در واقع جزئیات کدهای دستوری اپراتور همراه اول به شرح زیر است؛

کد (ستاره 100 ستاره 10 مربع) برای مشاهده باقیمانده بسته کمک می‌کند تا مصرف‌کننده از میزان مصرف، روزانه هفتگی یا دوره‌ای خود مطلع شود، کد(#3311*100)با عنوان بسته شبانه برای فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی با حجم بالا و قیمت پایین در ساعت 2 بامداد تا 7 صبح استفاده می‌شود، کد دستوری(#3312*100*)برای فعال‌سازی بسته اینترنتی صبحانت استفاده می‌شود که از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر حجم مناسبی از اینترنت را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد، کد دستوری(#332*100*)برای فعال‌سازی بسته اینترنتی نامحدود شبانه استفاده می‌شود که نام آن گویای ویژه‌های خدمات آن است.

 

بسته‌های ساعتی مدار فیروزه‌ای با کد دستوری (#2*121*)و بسته‌های ترکیبی با ارائه خدمات ارزان قیمت در بخش اینترنت پیامک و مکالمه با کد دستوری(#52*100*)فعال می‌شود، همچنین بسته اینترنت همراهی با ارائه پیشنهادهای ویژه بری هر مشترک با کد دستوری(#621*100*)فعال می‌شود.

 

همچنین این اپراتور کدهای دستوری دیگری نیز متناسب با مناسبت‌ها و قابلیت‌های ویژه معرفی کرده است برای نمونه کد دستوری(#64*100*)برای فعال‌سازی بسته دوشنبه سوری بکار می‌رود که با استفاده از آن می‌توان دوشنبه آخر هرماه بسته هدیه اینترنت دریافت کرد، یا کد دستوری(#611*100*)برای مشترکین جدید پیشنهاد، کد دستوری(#4*100*)برای بسته‌های بلندمدت کد دستوری(#31*100*)بسته‌های یک‌روزه، کد دستوری(#32*100*)بسته هفت‌روزه و کد دستوری (#2*100*)بسته‌های 30 روزه را فعال می‌کند.

 

در روزهای اخیر بسیای از افراد و مشترکان با استناد به اخبار جعلی و با شماره گیری کد دستوری عنوان شده در برخی صفحات اینستاگرام که مربوط به بسته ۷۰ گیگ یک ساله این اپراتور است، درصدد بودند که این بسته را به شکل رایگان برای خود فعال کنند که طبیعتا چنین امکانی مهیا نیست!

بنابراین اگر مشترکان آگاه نباشند، ممکن است هر لحظه در دام افراد سودجو بیفتند.

 

گزارش:  زینب احمدی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied