شمانیوز
شما نیوز

شاخص بورس تهران 2032 واحد رشد داشته است

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2032 واحد روبرو شد و روند رو به رشد را از سر گرفت.

شاخص بورس تهران 2032 واحد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 13 بهمن 98 با افزایش 2032 واحد به رقم 428 هزار و 216 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1660 واحد به رقم 141 هزار و 862 واحد رسید.

ارزش روز بازار امروز در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1557 تریلیون تومان رسید. 

کارشناسان دلیل افزایش شاخص کل بورس تهران را جذب نقدینگی سرگردان در جامعه می‌دانند که سرمایه‌های خرد مردم امکان حضور در بازارهای رقیب مانند مسکن و ملک ندارد، همچنین در رکود بازار سکه و طلا و ارز سرمایه‌گذاری در بورس بهترین گزینه به شمار می‌رود. 

شفافیت و آسانی ورود به بورس و خروج از آن و نیز معاملات منصفانه و شرایط رقابتی زمینه مناسبی برای توجه سرمایه‌گذاران خرد و اشخاص حقیقی به سرمایه‌گذاری در بورس شده است.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 7.6 میلیارد سهام حق تقدم و  اوراق مالی در قالب 756 هزار معامله و به ارزش 3717 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای ملی مس، کشتیرانی جمهوری اسلامی،‌ سایپا، مخابرات ایران در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه مپنا و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش 542 واحد به رقم 114 هزار و 281 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش 1107 واحد به رقم 94 هزار و 637 واحد رسید. 

شاخص آزاد شناور با افزایش 4723 واحد به رقم 517 هزار و 25 واحد رسید، شاخص بازار اول بورس با افزایش 1610 واحد به رقم 307 هزار و 682 واحد رسید، شاخص بازار دوم بورس با افزایش 3533 واحد به رقم 886 هزار و 794 واحد رسید.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال فعالان بورس قرار گرفته شامل بانک تجارت به قیمت هر سهم 600 ریال، بانک ملت، گلوکزان، سایپا، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

امروز در پایان معاملات فرابورس شاخص کل بدون تغییر نسبت به روز گذشته در رقم 5415 واحد ثابت ماند. 

امروز ارزش روز بازارهای اول و دوم فرابورس به بیش از 312 تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 402 هزار نوبت معامله و به ارزش 1811 میلیارد تومان دادوستد کردند. 

امروز نمادهای ذوب‌آهن، فرابورس ایران و فولاد هرمزگان جنوب در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه کوثر، سنگ آهن گوهر زمین و پتروشیمی زاگرس در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، ماشین‌های اداری ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.

امروز در جریان معاملات بورس با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی متوقف، برخی بازگشایی، تعدادی دچار وقفه معاملات و برخی نیز حراج شدند. از جمله می‌توان به توقف نماد بیمه ما، توقف حق تقدم شرکت ایران یاسای تایر و رابر، توقف نماد گلوکزان اشاره کرد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد شرکت زامیاد روی داد، در پیام دیگری از سوی ناظر وقفه در معاملات نماد بانک صادرات ایران انجام شد، بازگشایی نماد سایپا و صنایع سرماآفرین، بازگشایی نماد سایپا شیشه، ایران دارو، صنایع لاستیکی سهند روی داد. همچنین وقفه در نماد معاملاتی مهرکام‌ پارس روی داد.

بازگشایی نماد کربن ایران، کشتیرانی، آلومراد، کاشی و سرامیک سعدی و شرکت ایران رادیاتور و همچنین شرکت بورس کالا و کارگزاری‌های مربوط به آن انجام شد. 

در پیام دیگری توقف نماد قند اصفهان و شرکت بهنوش ایران انجام شد همچنین وقفه در معاملات نماد سامان‌گستر اصفهان و شرکت صنایع جوشکاپ یزد، همچنین توقف در نماد کاشی الوند، توقف نماد فنرسازی خاور انجام شد. 

توقف نماد ایران خودرو، بازگشایی شرکت مهندسی تکنوتار و حراج مجدد حق تقدم تولید فیبر ایران اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied