شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان افزایش یافت + جزئیات

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ را تشریح کرد.

حقوق بازنشستگان افزایش یافت + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشسته‌ها در سال جدید، اظهار کرد: امروز شورای عالی کار نشستی را برگزار می‌کند تا نظرات هر سه گروه دولت، کارگر و کارفرما مطرح شود.

دهقان کیا بیان کرد: پارسال هر سه گروه دولت، کارگر و کارفرما پذیرفتند که حقوق بازنشستگان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان  شود، اما تنها منابع ۴۰ درصد از این مبلغ مشخص شده داده شد، که ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان حداقل حقوق بازنشسته‌ها شد.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ادامه داد: امسال افزایش حقوق در تمامی سطوح ۴۱ درصد و در سبد هزینه خانوار حدود ۶۰ درصد است. اگر امسال بخواهیم به عدد پارسال برسیم، براساس ۴۰ درصد تورم حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سبد هزینه خانوار ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

وی گفت: اما اگر ۴۰ درصد منابع این مبلغ تخصیص داده شود، مبلغی حدود  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. یعنی حداقل حقوق یک بازنشسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سال جدید می‌شود، اگر مبلغی کمتر از این را مصوب کنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

دهقان کیا تصریح کرد: سال گذشته حداقل حقوق یک بازنشسته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که امسال به ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و حدود ۳۶.۵ درصد افزایش داشت. برای سال آینده اگر همین میزان افزایش پیدا کند حداقل حقوق یک بازنشسته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود، اما اگر براساس سبد هزینه خانوار محاسبه شود این رقم بین ۲ میلیون و ۴۰۰ تا 2 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره عیدی بازنشسته‌ها گفت: عیدی بازنشسته‌ها به ترتیب حروف الفبا از نیمه بهمن ماه واریز می‌شود که این رقم یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان که به تصویب دولت رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    بالاخره چقدر به حقوق ها اضافه میشه