شمانیوز
شما نیوز

رشد 102 درصدی تراز مثبت عملیاتی بانک ملت در دی 98

بانک ملت در پایان دی 98 توانست با مازاد 102 درصدی درآمد تسهیلات به سود پرداختی، بهترین عملکرد را در بین بانکهای دولتی و خصوصی داشته باشد.

رشد 102 درصدی تراز مثبت عملیاتی بانک ملت در دی 98

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بانک ملت در ده ماهه منتهی به 30 دی 98 توانست با مدیریت در مصارف و منابع و تداوم سبقت  درآمد تسهیلات اعطایی نسبت به هزینه سود پرداختی به سپرده ها؛ پیشتازی در تراز عملیاتی مثبت را حفظ کرده و همچنان از جمله محدود بانک‌هایی باشد که سود با کیفیت کسب کرده است.

 

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری این درآمد به بیش از 201 هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت به مدت مشابه در سال قبل 20  درصد رشد داشته است، بنابراین همین امر حکایت از استمرار روند بهبود مدیریت اعطای تسهیلات و مصرف بهینه مصارف و کسب سود با کیفیت دارد.

 

3

در مقابل این درامد سود پرداخت شده به سپرده‌گذاران تنها 6 درصد رشد داشته است به همین روی می توان گفت گه بانک ملت در مدیریت ترکیب بهینه منابع موفق عمل کرده به نحوی که با وجود رشد 14 درصدی جذب منابع هزینه‌زا تنها 6 درصد در هزینه رشد را تجربه کرده است.

4

یکی دیگر از مواردی که به عملکرد بانک ملت مربوط  می شود جذب منابع غیر هزینه‌زاست. در واقع بانک ملت در دی97 حدود 598 میلیارد ریال سپرده غیرهزینه زا داشته اما در پایان دی 98 این رقم به 877 میلیارد ریال رسید که افزایش 47 درصدی در منابع غیر هزینه زا رخ داده است. این مساله گویای کیفیت سود بانک ملت است.

5

شرح کامل این سود با کیفیت بر اساس جدول مقایسه‌ای زیر این گونه است که درآمد حاصل از تسهیلات تجمعی 20 درصد ، سود پراختی کاهش 6 درصدی و مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی 102 ردصد رشد داشته است. در واقع تراز مثبت عملیاتی 102 درصدی رخ داده است.

6

شرح درآمد حاصل از تهسیلات تجمیعی ، سود پرداختی و مازاد درامد تسهیلات به سود پرداختی درسال 98 به شرح زیر است:

7

8

 

مضاف بر این ، تراز عملیاتی بانک ملت (مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی به سپرده ها ) علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 100% رشد کرده، مانند ماه های گذشته به روند صعودی خود ادامه داده و در بین بانک های بورسی همچنان پیشتاز بوده و بالاترین تراز عملیاتی را برای یک ماهه و ده ماهه منتهی به 30 دی به خود اختصاص داده است.

 

 به طوری که توانسته است با ثبت مبلغ 8،209  میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی در دی ماه و 80،215  میلیارد ریال در ده ماهه وکسب رتبه نخست، با اختلاف چند برابری ، سرآمد تمام بانک های بورسی باشد.

 

9

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied