شمانیوز
شما نیوز

دبیر کل حزب آزادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با شمانیوز:

تحرکات انتخاباتی کاندیداها در تهران، اصفهان و تبریز بیش از سایر شهرها است/ مشارکت حداکثری باید اولویت همه کاندیداها باشد

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی گفت: آن طور که تا حالا معلوم شده است تحرکات انتخاباتی کاندیداها و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در سه شهر تهران، اصفهان و تبریز، بیش از سایر شهرهای کشور است.

تحرکات انتخاباتی کاندیداها در تهران، اصفهان و تبریز بیش از سایر شهرها  است/ مشارکت حداکثری باید اولویت همه کاندیداها باشد

عیسی کاکویی، دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: رأی پایه، یعنی رای بالقوه‌ای که هر یک از کاندیداهای مجلس یازدهم، فارغ از مسائل حزبی و سیاسی خود دارند را مهمترین عامل در رأی‌آوری و کسب کرسی وکالت مردم در مجلس دانست.

وی رأی جریانی و رأی تقلا، تهییج و تحریک افکار عمومی را به عنوان دو عامل دیگر تعیین نتایج انتخابات مطرح کرد و گفت: این دو نوع رأی، سهم کمتری در سبد آرای کاندیداها خواهند داشت.

دبیر کل حزب آزادگی ایران اسلامی اقبال مردم از انتخابات را در شهرستان‌ها، بیش از تهران پیش‌بینی کرد و افزود: آن طور که تا حالا معلوم شده است تحرکات انتخاباتی کاندیداها و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در سه شهر تهران، اصفهان و تبریز، بیش از سایر شهرهای کشور است.

کاکویی در خصوص ترکیب انتخاباتی جریان‌ها و احزاب سیاسی در مجلس یازدهم  گفت: به نظر می‌رسد درصد بالایی از آراء مأخوذه، مربوط به افراد مستقل از احزاب و گروه‌های رسمی کشور شود؛ آراء بعدی به اعضای وابسته به احمدی‌نژاد و جبهه پایداری تعلق خواهد داشت. شورای ائتلاف، نواصولگراها و با فاصله زیادتر اعتدال‌گراها و اصلاح‌‍طلب‌ها و نیز اصولگرایان سنتی، به ترتیب سهم‌های بعدی را در مجلس به خود اختصاص خواهند داد.

وی فعالیت دست‌اندرکاران را در این مقطع مهم انتخاباتی و اقدامات و تدابیر منطقی و هوشمندانه‌شان برای مشارکت کاندیداها و همچنین اقبال مردمی به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و یادآور شد: همچنین از فضای ایجاد شده در خصوص عملکرد شورای نگهبان و تأثیر آن بر مشارکت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و کاندیداهای آنها و همچنین مردم باید نگران بود.

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات دوم اسفند امسال از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و باید، افزایش مشارکت بیش از همه چیز اولویت قرار داده شود و در این خصوص جناح‌های سیاسی و به خصوص دولت نقش مهمی را ایفا می‌کنند و تا آنجا که ممکن است برای تحقق مشارکت حداکثری همه جناح‌ها و دولت مردم را تشویق به حضور پای صندوق رأی کنند تا مشارکت بالای 60 درصد رقم بخورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied