شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل ایران خودرو:

ربات‌ها خودرو خریدند!

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به این که برخی، ربات هایی را به کار بسته بودند تا بتوانند ثبت نام سریعی در ثبت نام اینترنتی خودرو داشته باشند گفت: ما سعی داریم تا با استفاده از آنتی ربات ها، این باگ را هم برطرف نماییم.

ربات‌ها خودرو خریدند!

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم: فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه بازدید از خط تولید ترمز خودروهای سبک شرکت آذین تنه، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که پرسید در روزهای پایانی سال بازار خودرو شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها است و اختلاف قیمت ها از کارخانه تا بازار رکوردهای متفاوتی را ثبت می کند. در این شرایط مردم هم در طرح های فروش فوری شما امکان ثبت نام ندارند، برنامه روشن شما برای ساماندهی بازار چیست؟ گفت: طی سه ماهه اخیر 150 هزار خودرو تحویل مردم شده که عددی بی سابقه بوده است. این در حالی بود که این رقم معادل تعداد خودروهایی است که در شش ماهه قبل از آن تحویل داده شده بود .

وی با تأکید بر اینکه این شائبه که ما نمی خواهیم خودرو تحویل مردم دهیم درست نیست، افزود: همت و برنامه ریزی ما این است که در برهه ای از زمان که افزایش تقاضا برای خودرو رخ می دهد بتوانیم خودروها را تحویل مردم دهیم ضمن اینکه حتی در روزهای تعطیل نیز افراد می توانند با مراجعه به درب کارخانه خودروی خود را تحویل بگیرند.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: شش هزار دستگاه خودرو در یک و نیم ماه گذشته درب کارخانه تحویل مردم داده شده است.

مقیمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما که آیا خودروسازان تقاضای افزایش قیمت داده اند یا خیر، گفت: یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان اضافه نشده و مصوبه ستاد تنظیم بازار عینا اجرا می شود اما باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان مواجه کند اما ما تلاش داریم راهکارهایی را در نظر بگیریم که فرصت های برابری را برای حضور مردم در خرید خودرو فراهم نماید.

مدیر عامل ایران خودرو از برگزاری جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان در حوزه تنظیم بازار و ارائه راهکارهای فروش خودرو به مصرف کنندگان واقعی خبر داد و افزود: امروز با حضور وزیر صنعت و ارکان مختلف وزارتخانه جلسه ای برگزار خواهد شد تا در قالب آن بتوانیم برای مدیریت تقاضا و تامین نیاز مصرف کنندگان واقعی برنامه ای ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های نظارتی که تمایل داشته باشند می توانند در سایت خودروسازان حضور یافته و بر نحوه فروش آنها نظارت کنند، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی در این سایت حضور دارند اما به هر حال باید تلاش کنیم دغدغه ذهنی مردم نسبت به اینکه خودروساز رانتی را در فروش قائل است اصلاح نماییم.

مقیمی با تاکید بر فراهم آوردن زیرساخت های اینترنتی برای فروش خودرو ، گفت: برخی ربات هایی را به کار بسته بودند تا بتوانند ثبت نام سریعی در خودروها داشته باشند اما به هر حال ما با برخی مذاکره کردیم تا با استفاده از آنتی ربات ها این باگ را هم برطرف نماییم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه دستگاه های امنیتی نیز در این رابطه وارد عمل شده و در حوزه مرتبط با فروش اینترنتی نظارت کامل دارند، تصریح کرد: از مردم می خواهیم تا محل استقرار و مشخصات افرادی که مدعی ثبت نام خودرو آنهم با بکارگیری ابزارهای خاص هستند را به ما معرفی کنند.

وی اضافه کرد: البته مردم باید بدانند مبلغ خرید خودرو باید به حساب ایران خودرو واریز شود، در غیر این صورت کلاهبرداری صورت گرفته است.

مقیمی با تاکید بر اینکه برای هیچ فردی در فروش خودرو رانت قایل نیستیم، گفت: وقتی تقاضا از حدی بالاتر می‌رود، برای خرید خودرو صف ایجاد می شود. در این میان ممکن است یکی از سرعت بالای اینترنت برخوردار باشد و بتواند ثبت نام کند.

وی در خصوص جزئیات جلسه خود با وزیر صنعت برای ساماندهی تقاضا در بازار خودرو اظهارداشت: برنامه مدیریت تقاضا دارای چندین وجه فرا وزارتخانه، وزارتخانه و خودروسازان است که طی 2 روز آینده توسط وزیر اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied