شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد در نشست با مدیران ستادی و روسای سازمان های تابعه ومدیران کل امور اقتصادی و دارای:

دولت در بازار سرمایه نقش هدایت گرایانه دارد نه مداخله جویانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با مدیران ستادی و روسای سازمان های تابعه و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها که در محل وزارت اقتصاد شد اظهار داشت : باید با فعال سازی دارایی های منجمد و کم بازده دولت، آنرا به اهرم رشد اقتصادی تبدیل کنیم.

دولت در بازار سرمایه نقش هدایت گرایانه دارد نه مداخله جویانه

به گزارش شمانیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این نشست با بیان این مطلب گفت: متولی مولد سازی دارایی ها در کشور وزارت اقتصاد است ولی باید به این نکته توجه داشت که همانطور که فروش و درآمد زایی در این زمینه مهم است اما مهم تر از آن در بحث مولد سازی واگذاری دارایی های دولت به بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دستگاه ها نسبت به دارایی های خود چسبندگی دارند اظهار داشت : وظیفه ذاتی ما این است که با اختیارات قانونی خود، مولد سازی دارایی های دولت را با جدیت پیگیری کنیم و اگر استانها برای نقدینگی حاصل از فروش دارایی های دولت برنامه ای منسجم و مدونی داشته باشند، این نقدینگی تا سقف 80 درصد می تواند به آن استان بازگردانده شود.

وی با اشاره به نظارت مالی به عنوان یکی از مهمترین وظایف وزارت اقتصاد، تصریح کرد : همانطور که باید ناظر بر مصارف دولت باشیم، بر منابع درآمدی نیز باید بر اساس عدالت نظارت کنیم.

دکتر دژپسند با اشاره به اینکه لازمه اقتصاد هوشمند بهبود شاخص های فضای کسب و کار است گفت : با رفع موانع تولید بویژه قوانین زائد و دست و پا گیر باید زمینه را برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران ایجاد کرد تا شاهد رشد اقتصادی و اشتغال در کشور باشیم.

دژپسند با اشاره به تلاش های سازمان بورس و اوراق بهادار در رشد شاخص بورس تصریح کرد : دولت در بازار سرمایه نقش مداخله جویانه ندارد و به عنوان هدایت گر ایفای نقش می کند.

دژپسند همچنین خواستار ارزیابی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها بر اساس شاخص هایی چون : میزان عملکرد آنها در مولد سازی ، بهبود فضای کسب و کار، افزایش اثر بخشی شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استانها، میزان حجم سرمایه گذاری خارجی ، نظارت بر اجرای بودجه و میزان رسیدگی به شکایات در هیات 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم شد.

وی همچنین در پایان به شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران اشاره کرد و همکاری بیشتر مدیران استانی وزارت اقتصاد جهت معرفی شبکه تحلیل گران که با هدف افزایش مشارکت و نقش آفرینی جوانان در فرآیند تصمیم سازی و سیاست گذاری اقتصادی کشور راه اندازی شده را خواستار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied