شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات:

پهنه راور دارای ذخایر فراوان سرب و روی است

عزیزالله عصاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛ در جلسه اعلام احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: شرکت ما جزو 10 شرکت بورس و سبد سهام شرکت، شرکت‌های معتبری است که پایگاه‌های خوبی در کرمان دارند.

پهنه راور دارای ذخایر فراوان سرب و روی است

به گزارش شمانیوز به نقل از اخبار مالی، عزیزالله عصاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛ در جلسه اعلام احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: شرکت ما جزو 10 شرکت بورس و سبد سهام شرکت، شرکت‌های معتبری است که پایگاه‌های خوبی در کرمان دارند.

وی بیان کرد: 22.5 درصد سهم شرکت گل‌گهر را شرکت توسعه معادن و فلزات دارد که یک سهام طلایی است و 20 درصد سهم شرکت گهر زمین نیز متعلق به شرکت ماست.

عصاری تصریح کرد: یکی از مشکلات فولادسازی‌ها تامین خوراک است که اکتشاف، حلقه مفقوده این حوزه است که به نحو احسن در این بخش ورود نکرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: بودجه دولت در تنگنا قرار دارد و می‌طلبید کار جدیدی در تامین خوراک و اکتشاف صورت بگیرد لذا شرکت توسعه معادن و فلزات کنسرسیوم اکتشاف را ایجاد کرد و 12 شرکت قوی در آن حضور دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه اگر به 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 برسیم، در زیرساخت اسکله، راه‌آهن و جاده در مضیقه قرار داریم و مشکلاتی در صادرات ایجاد شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های حمل بار و محموله‌های صادراتی، اسکله فول مکانیزه در بندر شهید رجایی ایجاد خواهیم کرد که کشتی‌های بزرگ بتوانند پهلو بگیرند.

عصاری با اشاره به اینکه در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه، شرکت دانش‌بنیان ایجاد کرده‌ایم، گفت: حلقه مفقوده همه ایده‌ها، پول است و ایده‌های فراوانی در کشور داریم.

عصاری با اشاره به اینکه کنسرسیوم حفاری ایجاد کرده‌ایم، افزود: پهنه 1250 کیلومتری در راور داریم که در بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که محدوده سرب و روی در این پهنه فراوان است.

بر اساس گزارشی از اقتصاد آنلاین، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه 9 درصد ذخیره سرب و روی دنیا متعلق به کشور ماست که شامل دو میلیارد و 600 میلیون تن ذخایر سرب و روی دنیا است، خاطرنشان کرد: ذخایر سرب و روی می‌تواند برای کشور بسیار مهم باشد و شرکت‌های بزرگ می‌توانند کنسرسیوم ایجاد و به این بخش ورود کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied