شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با شمانیوز:

احتمال پرداخت تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن خودروها وجود دارد/ خبرهای خوبی در خصوص قیمت بنزین در راه است

عضو کمیسیون انرژی گفت: در جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نفت، مقرر شده تا دولت برای مالکان خودروهای بنزینی تسهیلاتی را در نظر بگیرد تا مردم ترغیب شودند خودروهایشان را به کپسول CNG مجهز کنند.

احتمال پرداخت تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن خودروها وجود دارد/ خبرهای خوبی در خصوص قیمت بنزین در راه است

احمد صفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: اخیراً کمیسیون انرژی با وزیر نفت و معاونانش جلسه‌ای داشته و مقرر شده اقدامی کنند تا در کمترین زمان ممکن و هم از نظر قیمت ملاحظاتی در خصوص تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده تا دولت برای مالکان خودروهای بنزینی تسهیلاتی را در نظر بگیرد تا مردم ترغیب شودند خودروهایشان را به کپسول CNG مجهز کنند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعاتی مانند تک‌نرخی کردن بنزین و حذف کارت سوخت صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: اما براساس طرح دوفوریتی که در دستور کار قرار گرفته و اگر به صحن مجلس بیاید، 100 درصد اتفاقات خوبی در حوزه قیمت بنزین خواهد افتاد؛ چون واقعاً مردم گله‌مندند؛ لذا قرار شده تا در سال آینده تجدید نظرهایی صورت گیرد و قطعاً‌ تلاشمان این است تا قبل از پایان مجلس دهم این تغییرات انجام شود.

 

صفری ادامه داد: خود من طرح دوفوریتی را ارائه کردم تا سهمیه بنزین تاکسی سرویس‌ها و خودروهای بین‌شهری و ون‌ها که پلاک عمومی و پلاک قرمز دارند، همانند گذشته باشد، اما سهیمه خودروهای پلاک شخصی‌ افزایش یابد؛ چون قرار نیست که 10 سال قبل یک نفر آمده و گفته سهمیه بنزین خودروهای پلاک شخصی 60 لیتر باشد و الان هم همان 60 لیتر به خودروهای پلاک شخصی تعلق بگیرد، مثلاً چه مشکلی ایجاد می‌شود که 120 لیتر به آنها تعلق بگیرد؟ الان قیمت خودروی 30 میلیون تومانی به 100 میلیون تومان افزایش یافته، آیا بهتر نیست سهمیه بنزین آن هم افزایش یابد؟ انصاف نیست به مالکی که خودرویش قبلاً 30 میلیون تومان بوده و الان 100 میلیون تومان شده، همانند 10 سال گذشته 60 لیتر سهیمه بنزین به آنها اختصاص داده شود.

 

وی بیان کرد: متأسفانه دولت بدون تصمیمات کارشناسی‌شده قیمت بنزین را یکباره افزایش داد؛ درصورتی که باید پیش از انجام این کار، تسهیلاتی را به مالکان خودرو ارائه می‌کرد تا مالکان به راحتی خودروهایشان را دوگانه‌سوز کنند و همچنین باید تعداد جایگاه‌های CNG را افزایش می‌داد، اما هیچکدام از این اقدامات از سوی دولت رعایت نشد، بلکه بعد از افزایش قیمت بنزین تصمیم گرفته تا برخی تسهیلات را ارائه کند که البته اگر آن هم درست اجرا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied