شمانیوز
شما نیوز

نماینده مردم ماهشهر در مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی سوخت در کاهش قاچاق سوخت و مصرف بنزین خیلی تأثیر نداشت/ مجلس پیگیر ارائه تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن خودروها است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: : وقتی آمار و ارقام‌های مرتبط با قاچاق سوخت و میزان مصرف بنزین را پیش از افزایش قیمت با بعد از افزایش قیمت بنزین مقایسه می‌کنیم، خیلی تفاوت محسوس و ملموسی احساس نمی‌شود و آنچنان که انتظار می‌رفت، خروجی مثبتی نداشته است.

افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی سوخت در کاهش قاچاق سوخت و مصرف بنزین خیلی تأثیر نداشت/ مجلس پیگیر ارائه تسهیلات برای دوگانه‌سوز کردن خودروها است

علی گل‌مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه موضوع گران شدن قیمت بنزین به عنوان یکی از سیاست‌های دولت با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت انجام شد، اظهار کرد: اما دولت راهکارهای بهتری برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین مانند افزایش اقبال مالکان خودرو به استفاده از  CNG  و خودروهای هیبریدی، در اختیار داشت.

 

وی گفت: اگر مصرف‌کنندگان به سمت استفاده از سوخت CNG بروند، این هم به نفع دولت است و هم به نفع مردم، اما چون شرایط مالی بیشتر مردم خیلی مساعد نیست و توان دوگانه‌سوز کردن خوردوی خود را ندارند، دولت باید وام‌های بدون بهره و به صورت قرض‌الحسنه در اختیارشان قرار دهد.

 

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف دولت این است که مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت را کنترل کند و در این خصوص باید از هر ابزاری که در دست دارد، استفاده کند و نیز مجبور است اقدامات حمایتی از مردم انجام دهد.

 

گل‌مرادی با بیان اینکه مردم تقریباً از دولت ناامید شده‌اند، گفت: مردم که بارها مشاهده کرده‌اند دولت از آنها حمایت نمی‌کند، از مجلس انتظار دارند تا نمایندگانشان در خصوص قیمت بنزین یا ارائه تسهیلات بانکی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها پا به عرصه بگذارند و کاری انجام دهندوبه گفته او؛ مجلس در قالب طرح تلاش می‌کند تا چنین خواسته‌هایی را پیگیری کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین و سهیمه‌بندی کردن سوخت، اطلاعات دقییقی در خصوص کاهش قاچاق سوخت و کاهش مصرف بنزین در دست نیست، یادآور شد: اطلاعاتی که دولت در این خصوص ارائه می‌کند، آن‌چنان دارای اهمیت نیست که ارزش به وجود آمدن چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده درماه‌های گذشته را داشته باشد.

 

گل‌مرادی خاطرنشان کرد: وقتی آمار و ارقام‌های مرتبط با قاچاق سوخت و میزان مصرف بنزین را پیش از افزایش قیمت با بعد از افزایش قیمت بنزین مقایسه می‌کنیم، خیلی تفاوت محسوس و ملموسی احساس نمی‌شود و آنچنان که انتظار می‌رفت، خروجی مثبتی نداشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied