شمانیوز
شما نیوز

با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد:

آخرین دستاوردهای فن آوری اطلاعات در بازار سرمایه

امروز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی دارایی و دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آخرین دستاوردهای حوزه فن آوری اطلاعات بازارسرمایه در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) رونمایی شد.

آخرین دستاوردهای فن آوری اطلاعات در بازار سرمایه

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات)، ضمن معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه بازارسرمایه با محوریت نقشه راه اقتصاد هوشمند گفت: نقشه راه در ‌وزارت اقتصاد طراحی شده و بخشی از آن مربوط به حوزه بازار سرمایه است. هویت دیجیتال، سواد دیجیتال و امنیت و دسترسی دیجیتال، نکات مهمی هستند که برای همه ذی نفعان بازارسرمایه در نقشه راه اقتصاد هوشمند پیش بینی شده است.

 

وی در خصوص ضرورت  ارتقای ارتباطات مکانیزه و هوشمندسازی ذی نفعان بازارسرمایه اظهار کرد: در تحقق این مسیر درگاه های متعدد ارتباط الکترونیکی تعریف شده که مهمترین آن درگاه «دارا» است. این درگاه در مدت کوتاهی توانسته نظر تعداد زیادی استفاده کنندگان را به خود جلب کند به طوری که به بزرگترین درگاه با یوزرهای فراوان تبدیل شده است.

 

فهیمی اضافه کرد: پیش از این ارایه دو امکان «میز خدمت» و «گواهی الکترونیکی» وعده داده شده بود که امروز امکان دریافت گواهی الکترونیکی به سهامداران عملی می شود به این معنی که پیش از این هر امکان و مزیتی که دیگر دارایی های فیزیکی داشتند را از امروز اوراق بهادار نیز خواهد داشت.

 

وی افزود: در امکان «میز خدمت» افراد به جای مراجعه فیزیکی به دفاتر مرکزی سمات، دفاتر کارگزاری و پیشخوان دولت برای دریافت خدمات مورد نیاز میتوانند تنها با یک بار اهراز هویت در سامانه سجام و با مراجعه به سامانه «دارا» از امکانات موجود (مانند توثیق) استفاده کنند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، رونمایی از درگاه الکترونیکی ناشران بازارسرمایه را به عنوان دومین گروه از میز خدمت سرمایه گذاران دانست و افزود: امروز سرمایه گذاران با به بهره برداری از این اپلیکیشن و وبسایت مربوط می توانند از خدمات درنظر گرفته شده، استفاده کنند. این خدمات شامل ارایه گزارش روزانه، امکان برگزاری مجمع الکترونیک، درگاه توزیع سود، ارایه اطلاعیه ها وغیره است.

 

در ادامه این مراسم، دستاوردهای جدید بازارسرمایه توسط وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به بهره برداری رسید. طی این مراسم فهیمی عنوان کرد: حدود دومیلیون ورقه در سال در خصوص دارایی های افراد صادر می شود که اکنون با راه اندازی سامانه های مذکور ضمن امکان مشاهده مدارک و گواهی های لازم مانند گواهی اوراق بهادار  در حفظ محیط زیست هم تلاش می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied