شمانیوز
شما نیوز

قطع یارانه را چگونه پیگیری کنیم؟ + آموزش تصویری

​وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از اعتراضات متعدد افراد نسبت به قطع یارانه سامانه ای برای اعتراض راه اندازی کرد.

قطع یارانه را چگونه پیگیری کنیم؟ + آموزش تصویری

 

 

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از موج : در آخرین مرحله از واریز یارانه های نقدی به خانوار های ایرانی که در شهریور ماه واریز شد، یارانه نقدی 200 هزار خانوار به حساب سرپرستان واریز نشد و آغاز قطع یارانه نقدی خانوار های پردرآمد رسما کلید خورد.

برخی از این تعداد خانوار که چیزی حدود 800 هزار نفر را شامل می شود نسبت به این اقدام اعتراض داشتند و برای برقراری مجدد یارانه نقدی نیاز به بستری برای ثبت اعتراض خود دارند.

 

آموزش تصویری ثبت نام جاماندگان بسته حمایتی معیشتی دولت

در همین راستا برای ثبت شکایت نسبت به قطع  یارانه نقدی  سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه‌های نقدی از امروز آغاز به کار کرده است و سرپرستان خانواری که یارانه آنها در سال 98 قطع شده است می توانند با ثبت شکایت خود در این سامانه و دریافت کد رهگیری اعتراض خود را ثبت کرده و در انتظار پاسخ این اعتراض بمانند.

نکته قابل توجه اینکه، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در «سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی»، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره یارانه با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند.

این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد، گرفته می‌شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش‌های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت در خصوص اینکه این خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد یا خیر تصمیم گیری خواهد شد.

پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، کد رهگیری به سرپرست خانوار پیامک می‌شود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال 98 یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی‌توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

 

اعتراض به قطع یارانه

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • منصوره حاجی کلاهدوز

    یارانه نگرفتم

  • محمدیوسفی .خوزستان شهرستان شادگان .۰۹۳۶۵۱۰۵۸۱۶

    سلام من ازسال ۹۳یارانه م قطع شده

  • حسن

    سلام یارانم از مرحله دوم قطع شده هرجاهم رفتم جواب درستی ندادن چکار کنم

  • فریده

    من از تاریخ ۹۹/۳/۲۶ یارانه به حسابم ریخته نشده چکار باید بکنم‌

  • توحید

    سلام من چندسال هست یارانه ام قطع شده لطفابررسی کنید

  • حسین تقوی

    از سال ۹۸ یارانه ام را قطع کردن لطفا بررسی کنید

  • ناشناس

    ما احتیاج به گرفتن یارانه داریم

  • رضا احمدی

    اعتراض به قطع شدن یارانه