شمانیوز
شما نیوز

گردش مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام رونمایی از سامانه املاک و اسکان از امضای سه تفاهم‌نامه با وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت تهاتر ایرانیان خبر داد.

گردش مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس: محمود محمودزاده در همایش طرح اقدام ملی مسکن از امضای سه تفاهم نامه به منظور تسهیل در اجرای طرح اقدام ملی برای تولید مسکن خبر داد و گفت: بدون در نظرگرفتن قیمت زمین، طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان گردش مالی ایجاد می کند و در ایجاد اشتغال، رونق صنعت و رونق اقتصادی تاثیری بسزایی خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای سه تفاهم نامه با وزارت کشور گفت: در موضوع تخفیف و تسهیل در صدور پروانه ساخت، با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارایه خدمات مهندسی، با شرکت تهاتر ایرانیان برای تامین مصالح نیز توافقات خوبی شده است.

وی با بیان اینکه برای دهک های یک تا سه تخفیف 100 درصدی در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های امضا شده در مجموع موجب کاهش ۲۵ درصدی قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی است. 

محمودزاده یادآور شد: در مرحله‌ اول ثبت نام ۲۴۰ هزار  ثبت نامی داشتیم و ۵۸ درصد واجد شرایط انتخاب شدند که استان‌های اردبیل و خراسان جنوبی بیشترین ثبت نامی ‌ها و سمنان و خراسان شمالی جزو کمترین ثبت نامی‌ها بودند.

* در شرایط تحریم هم می شود کارهای بزرگی انجام داد

همچنین در این مراسم علاء الدین ختایی مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در سخنرانی خود گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک حرکت مهم در شرایط کنونی است که امید و انرژی را در جامعه بالا می برد و نشان می دهد در شرایط تحریم هم می شود کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود:از راهکارهای مهم مدیریت هزینه های تمام شده مسکن راه حل تهاتری است که بازار تهاتر ایرانیان در پی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی این راه حل تهاتری اقدام می کند.

*روش امکان تامین مصالح ساختمانی، تجهیزات ساختمانی  با قیمت ارزان و بصورت اقساط 

ختایی تاکید کرد: این روش امکان تامین مصالح ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را با قیمت ارزان و بصورت اقساط فراهم می کند.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد:برای اجرایی شدن این تفاهمنامه نیاز به همکاری ادارات راه و شهرسازی،بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خواهیم داشت و کارخانجات و صنایع وابسته صنایع ساختمان را دعوت به حضور فعال و عرضه محصولات خود با شرایط بازار تهاتر ایرانیان می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied