شمانیوز
شما نیوز

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال جدید، توضیحاتی داد.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال جدید، اظهار کرد: در سال ۸۹ دولت اعلام کرد که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع لازم است که از این مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد و بقیه آن پرداخت نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی بیان کرد: امسال با همکاری کانون بازنشستگان کشور، استان تهران و شهرستان‌ها تلاش کردیم تا بتوانیم در کمیسیون تلفیق بودجه منابع همسان سازی را به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، افزود: در لایحه بودجه امسال این میزان بدهی نیامده بود، اما بعد از برگزاری چند جلسه، قرار شد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی دریافت شود تا بتوانیم همسان سازی را اجرا کنیم، همچنین کمیسیون تلفیق بودجه نیز موافقت کرد که مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

دهقان‌کیا تصریح کرد: یک کمیته‌ای با حضور وزیر اقتصاد، سازمان تأمین اجتماعی و معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است تا بخشی از اموال دولت که در بورس نیست را بفروشیم و از درآمد حاصل از آن ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا همسان سازی را اجرا کنیم، اما باید منتظر باشیم در صحن علنی مجلس این مسئله مطرح شود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز موافقت خود را اعلام کنند هرچند که دولت موافق این موضوع است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ادامه داد: ۳۰ درصد طلبی که سازمان تأمین اجتماعی از دولت دارد را برای همسان سازی تخصیص می‌دهیم، اما هنوز مشخص نیست این رقم چقدر است. اگر ۵۰ هزار میلیارد تومان طلبمان را از دولت بگیریم، ۳۰ درصد این مبلغ را تخصیص می‌دهیم و اگر فقط ۲۵ هزار میلیارد تومان دریافت کنیم، ۳۰ درصد از این مبلغ برای همسان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم از ابتدای امسال همسان سازی اجرا شود، اضافه کرد: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان آغاز به تصحیح بودجه می‌کنند و زمانی که مجلس این موضوع را تصویب کرد، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برای همسان سازی دست به کار می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • پروا

    اين وعده ها دروغه و براي تشوق بازنشسته ها براي رفتن به پاي صندوقهاي راي هست