شمانیوز
شما نیوز

مدیر امور فنی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد:

فرآورش ۲۲۵ هزار بشکه نفت در مناطق نفتخیز جنوب

بر اساس برنامه تا ۲ سال آینده، ۲۲۵ هزار بشکه نفت میدان های گچساران، لالی بنگستان و منصوری از طریق واحدهای فرآورشی پیش ساخته فرآورش می شود.

فرآورش ۲۲۵ هزار بشکه نفت در مناطق نفتخیز جنوب
 
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، صبح امروز (۳۰ بهمن ماه) در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های فرآورشی نفت خام که در مجتمع آموزشی کوشک برگزار شد گفت: پیش از این با مدل قراردادی B.O.O به ویژه در بحث جمع آوری گازهای همراه نفت پروژه انجام داده ایم که تنها از سوی شرکت ملی نفت ایران نظارت عالی صورت می گرفت.
 
صادق فتح الهی با بیان اینکه مدل قراردادی B.O.O امری مشخص است گفت: اما به این معنا نیست که تمام زوایای آن مورد بررسی قرار نگرفته باشد، بلکه عمده ساختار آن مورد تایید است ولی هنوز نهایی نشده است.
 
وی با بیان این که ۴ پروژه فرآورش سیار نفت خام در مناطق نفتخیز طی ۲ سال آتی به اجرا در می آید، عنوان کرد: یکی از این پروژه ها سال گذشته آغاز شد و اکنون در مرحله انتقال به کشور است. ۳ پروژه دیگر تحت عنوان نمکزدایی گچساران ۴، بهره برداری و نمکزدایی لالی بنگستان و بهره برداری و نمکزدایی منصوری در دست اقدام هستند.
 
به گفته فتح الهی، واحد نمکزدایی گچساران ۴، بهره برداری و نمکزدایی لالی بنگستان و بهره برداری و نمکزدایی منصوری به ترتیب داری ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه، ۴۰ هزار بشکه و ۷۵ هزار بشکه در روز است.
 
مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که در مدل قراردادی B.O.O،  از نظر فنی تمامی جوانب همچون سایر مدل قراردادها بررسی و از آن اطمینان حاصل می شود، گفت: تمامی موارد ایمنی نیز به دقت به تایید خواهند رسید.
 
گفتنی است، قراردادهای B.O.O نوعی قرارداد بین ‌المللی است که در آن سرمایه‌گذار خصوصی نسبت به ساخت، تملک، راه اندازی و نگهداری پروژه برای همیشه اقدام کرده و عوارض اجاره‌ها، مخارج و درآمد پروژه را جمع می‌کند.
 
به گزارش NIOC، نشست معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در فرآورش نفت خام هم اکنون با حضور فاطمه گودرزی؛ مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، رضا دهقان؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه، فرخ علیخانی؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امر تولید، تالین منصوریان؛ مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران، رامین قلمبر دزفولی؛ مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران و سایر مدیران و کارشناسان نفتی در محل مجتمع آموزشی کوشک در حال برگزاری است.
 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied