شمانیوز
شما نیوز

جدول توزیعی کنسانتره و گندله برای سال ۹۹ به زودی آماده می شود

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به برگزاری جلسه کلان سیاستگذاری زنجیره فولاد در نهاد ریاست جمهوری، گفت : جدول توزیعی کنسانتره و گندله شرکت ها برای سال ۹۹ به زودی آماده می شود.

جدول توزیعی کنسانتره و گندله برای سال ۹۹ به زودی آماده می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از فولادوتوسعه، “امیر صباغ” اروز پنجشنبه در گفت و گو ییافزود: رشد قیمت سنگ آهن در نیمه نخست سال ۹۸ سبب شد تا افزایش صادرات این محصول را شاهد باشیم.

به گفته این مقام مسئول، افزایش صادرات بر عکس سال های ۹۶ و ۹۷ که عمدتاً صادرات سنگ آهن دانه بندی را شامل می شد در ۶ ماهه امسال در سطح کیفی و صادرات گندله و کنسانتره اتفاق افتاد، به طوری که صادرات این دو محصول با رشد دو رقمی مواجه شد اما صادرات سنگ آهن دانه بندی ۲۲ درصد کاهش را تجربه کرد.

وی بیان داشت: این مسئله سبب شد تا موجودی انبار های معادن سنگ آهن، همچنین موجودی گندله و کنسانتره فولادسازان کاهش یابد و عملاً در نیمه دوم سال با بحران تامین خوراک فولادسازان مواجه باشیم.

صباغ خاطرنشان کرد: برای مقابله با این مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت یک جدول توزیعی گندله و کنسانتره مشخص کرده بود که کدام شرکت از چه جایی به تامین گندله و کنسانتره بپردازد، همچنین در ادامه عوارض صادراتی بر سنگ آهن وضع کرد.

وی یادآور شد: در نیمه دوم سال نیز با رشد تقاضای تولید مواجه بودیم و شرکت ها نیاز به مواد اولیه داشتند.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر موضوعات ذکر شده، اختلاف قیمت داخلی و صادراتی سنگ آهن مزید بر علت شد و واحدهای سنگ آهنی اصرار داشتند که این اختلاف قیمت ها منطقی نیست و باید اصلاح شود.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو ادامه داد: اکنون در آستانه سال ۹۹ هستیم و باید این بحران در سال آینده مدیریت و جدولی برای تامین گندله و کنسانتره شرکت‌ها مشخص شود تا شرکت‌ها برای فروردین‌ماه لنگ نمانند.

وی گفت: این اتفاق افتاده و جلسات آن به زودی در وزارت صنعت برگزار و جدول توزیع کنسانتره و گندله شرکت ها مشخص و ابلاغ می شود تا شاهد خسارت حداقلی به زنجیره فولاد باشیم.

صباغ بیان داشت: در سال آینده با کسری سه میلیون تنی کنسانتره در بازار مواجه خواهیم بود و تامین کنسانتره برای واحدهای گندله سازی دچار چالش خواهد شد، اما جدول یاد شده می‌تواند به رفع مشکل شرکت ها کمک کند.

وی ادامه داد: این جلسه برای سیاستگذاری کلان در این حوزه و واکاوی اتفاقات حادث شده در آن و اینکه چه تهدیداتی می‌تواند موجود باشد برگزار شد تا سیاست‌گذاران حوزه ریاست جمهوری با تحولات بازار و پیچیدن نسخه های مناسب برای آن آشناتر شوند.

به گفته وی، معاونت هماهنگی ریاست جمهوری، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، مدیرعامل بورس کالا و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مسئولان حاضر در این جلسه بودند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied