شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

خانه ها و خودرو های لوکس مشمول مالیات میشوند

دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

خانه ها و خودرو های لوکس مشمول مالیات میشوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس: جبار کوچکی­‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره لزوم دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص (خانه و ماشین) گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور در کمیسیون تلفیق سعی شد منابع دولت افزایش یابد و یکی از این منابع هم اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس است. در همین راستا، اعضای کمیسیون تلفیق درصدد تصویب مصوبه­‌ای برای دریافت مالیات از خانه و خودروهای لوکس بودند.

وی ادامه داد: درحال حاضر مصوب شده تا از ماشین‌های بالای 700 میلیون و خانه‌های بالای 10 میلیارد تومان مالیات گرفته شود. به اعتقاد بنده این تصمیم مجلس درست و منطقی است. حتی جا داشت سقف این مبالغ را کاهش دهیم. این نوع مالیات­‌ها نه تنها موجب افزایش درآمد دولت می شود بلکه باعث خواهد شد دولت بتواند حق خود را از افراد مرفه و کسانی که در حوزه کالای لوکس فعالیت می­‌کنند، بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه خانه‌های خالی را نیز باید مشمول مالیات کرد، گفت: دریافت مالیات از خانه­‌های خالی باید به طور جدی پیگیری شود. متاسفانه هنوز در این زمینه اقدامی در کشور صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: دریافت مالیات از خانه‌های خالی علاوه بر درآمدزایی بر دولت به دلیل مقابله با سوداگری و دلالی مسکن در کاهش قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم رشت در پایان تصریح کرد: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied