شمانیوز
شما نیوز

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی:

هپکو حداقل تا 2 سال دیگر دولتی میماند

سهام 60درصدی دولت در هپکو حداقل تا 2 سال باقی خواهد ماند.

هپکو حداقل تا 2 سال دیگر دولتی میماند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری فارس: علیرضا صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ما: در مورد اینکه آیا حقوق کارکنان در کارخانه تجهیزات سنگین هپکو پرداخت شد، گفت: با وزارت صنعت و معدن هماهنگ کرده‌ایم که حقوق کارکنان هپکو به‌روز شده است و تولید در حال انجام است و می‌خواهیم تولید در این شرکت دوام داشته باشد.

وی درباره روند تولید هپکو افزود: مدیریت هپکو دنبال رونق تولید در هپکو است و تا زمانی که به ظرفیت قابل قبول برسد، سهام دولت در هپکو که حدود 60.72 درصد است، واگذار نخواهد شد. برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام شود، بعداً دولت سهام خود را در هپکو بفروشد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه شرایط را برای واگذاری سهام آماده می‌کنیم، گفت: حداقل یک تا 2 سال لازم است تا بتوانیم اوضاع در هپکو را اصلاح کنیم، ابتدا به وسیله پیمان مدیریت بهبود بخشیم و تولید رونق بگیرد و بعد از آن سهام دولت را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

صالح همچنین در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای واگذاری سهام دولت در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی وجود دارد، گفت: کارهایی انجام شده و ابهاماتی درباره قانون وجود دارد که در لایحه بودجه 99 ذکر شده و از ابتدای سال آینده اگر در قانون بودجه تصویب شود، سهام دولت در شرکت‌های بزرگ دولتی مانند پالایشگاهی، پتروشیمی، بانکی و بیمه‌ای از طریق صندق‌های قابل معامله بورسی موسوم به ETF به مردم واگذار می‌شود.

وی افزود: سعی می‌کنیم واحدهای صندوق قابل معامله بورسی را به صورت تخفیف‌دار بین 15 تا 20 درصد به مردم واگذار کنیم. 

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی  با بیان اینکه سهام دولت عمدتاً در 18 شرکت بزرگ دولتی مانند پالایشگاه‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها و فولادی‌ها است. این سهام از طریق صندوق‌های قابل معامله به مردم واگذار می‌شود. 

وی در برابر این پرسش که ارزش دارایی‌های قابل واگذاری دولتی آیا به 54 هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: ارزش کل این شرکت‌ها بستگی به کشش بازار و قیمت در بورس و فرابورس دارد. 

صالح همچنین در مورد آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: در مورد اینکه چگونه سهام عدالت دست مردم آزاد شود که دارندگان آن یکباره در بورس فروشنده نباشند، از طریق صندوق‌های قابل معامله آزاد می‌شود، چون هدف قانون‌گذار این است که مردم را سهامدار عدالت نگه داریم و به این طریق هم عدالت اجتماعی و هم کاهش فاصله طبقاتی اتفاق بیفتد. 

وی افزود: ما می‌خواهیم هم سهام عدالت قابل معامله شود و هم مردم یک باره فروشنده سهام در بورس نباشند و این سهام دست مردم بماند و مردم را در بازار سرمایه نگه داریم و اهداف عدالت اجتماعی از طریق سرمایه‌گذاری در بورس محقق شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 97 از سوم اسفندماه آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در این مرحله در مجموع 4710 میلیارد تومان به حساب مشمولان حساب عدالت که شماره شبای خود را به بانک‌ها اعلام کرده‌اند، واریز می‌شود.

صالح گفت: سود سهام عدالت برای سهام کامل یک میلیون تومانی 205 هزار تومان خواهد بود و برای سهام با ارزش کمتر به همان نسبت سود کمتری پرداخت خواهد شد. به عنوان مثال دارندگان سهام 532 هزار تومانی حدود 110 هزار تومان سود سالانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سود سهام عدالت در سال‌های 95، 96 و 97 به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است و کسانی که تاکنون شبای حساب خود را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند سریعاً برای هر دارنده سهام شبای مربوط به خودش در سامانه سهام عدالت اعلام شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تا کنون حدود 5 میلیون نفر شماره شبای خود را برای دریافت سود سهام عدالت اعلام نکرده‌اند.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت مطلب «هپکوی مظلوم را یاری کنید» خواستار پیگیری از مسئولان شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied