شمانیوز
شما نیوز

پایان تعمیرات اساسی آب شیرین کن (500) پالایشگاه نفت بندرعباس

تعمیرات اساسی آب شیرین کن (500) پالایشگاه نفت بندرعباس با تلاش شبانه روزی متخصصان این پالایشگاه به پایان رسید.

پایان تعمیرات اساسی آب شیرین کن (500) پالایشگاه نفت بندرعباس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس: خوردگی و تخریب پوشش داخلی لوله های رابط (BEND)، آندها و تیوبهای داخلی بر اثر شوری آب دریا و کاهش راندمان از دلایل انجام تعمیرات اساسی آبشیرین کن (500) پالایشگاه بندرعباس بود.

بر اساس این گزارش،پالایشگاه نفت بندرعباس دارای چهار واحد آبشیرین کن، هر یک به ظرفیت 250 متر مکعب در ساعت است که با شیرین سازی آب دریا، آب مصرفی مورد نیاز پالایشگاه و هزار و 500 خانوار شهرک مروارید را تامین می کند.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اهمیت آب شیرین کن ها گفت: مدت اجرای این تعمیرات 50 روز تعیین شد که با همت شبانه روزی متخصصان پالایشگاه در مدت 45 روز انجام شد.

مهندس خاورسنگری افزود: این آب شیرین کن دارای 18 مرحله است که در هر مرحله نیز حدود هزار 800 تیوب وجود دارد که با بررسی های صورت گرفته تعویض تیوبهایی که بر اثر کاهش ضخامت نیاز به تعویض داشتند، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به طور معمول هر واحد آب شیرین کن هر سه سال یکبار تعمیرات اساسی می شود گفت: این تعمیرات شامل پیاده سازی همه لوله های رابط، تمیزکاری، شستشوی تیوبها و آندگذاری و تعمیرات شیرهای کنترل، ظروف کربن زدا و هوا زدا، اتصالات و بدنه داخلی دستگاه آب شیرین کن است.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: واحد های آب شیرین کن پالایشگاه بندرعباس بر اساس تبادل حرارت و تبخیر چند مرحله ای فعالیت می کند و از آب تولیدی در آب شیرین کن ها جهت تولید آبهای مورد نیاز پالایشگاه از جمله تولید بخار، آب آشامیدنی، آب کارگاهی، آب صنعتی و آب آتش نشانی استفاده می شود.

قرار گرفتن در کرانه ساحلی خلیج فارس و استفاده از آب دریا برای خنک کاری واحدهای عملیاتی و شیرین سازی آن برای استفاده یکی از ویژگیهای مهم پالایشگاه نفت بندرعباس است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied