شمانیوز
شما نیوز

رزمایش آتش سوزی، امداد و نجات در شرکت پالایش نفت بندرعباس

به منظور حفظ آمادگی و ارتقاء توان مقابله با بحران، رزمایش آتش سوزی، امداد و نجات و مسمومیت با گاز در پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد.

رزمایش آتش سوزی، امداد و نجات در شرکت پالایش نفت بندرعباس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس: این رزمایش به منظور شناخت نقاط آسیب پذیر و پیامدهای ناشی از آتش سوزی و سنجش سطح آمادگی نفرات و تجهیزات با حضور تیم های امداد و نجات و عملیاتی پالایشگاه بندرعباس اجرا شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در این رزمایش که یکی از پرریسک ترین رزمایشهای اجرا شده در پالایشگاه نفت بندرعباس بود علاوه بر مقابله با آتش سوزی و خطر انتشار گاز و مسمومیت ، نجات مصدومان از ارتفاع در سریعترین زمان ممکن نیز برنامه ریزی شد.

مهندس نامور افزود: افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری مسئولان در شرایط اضطراری، ارزیابی توانایی و سرعت عمل گروه های امدادی، اطمینان از آماده به کار بودن وسایل و تجهیزات، ارزیابی دستورالعملهای H.S.E و تیم های کاری، شناسایی نقاط قوت، ضعف و ارزیابی عملکرد از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش بود.

وی تصریح کرد: سرعت در برقراری ارتباط صحیح، حضور به موقع تیم های آتش نشانی و امداد و نجات در محل حادثه، نجات مصدوم، تخلیه محوطه، کنترل و اطفاء حریق و انجام اقدامات اولیه لازم از سوی همکاران اورژانس و انتقال مصدوم از دیگر برنامه های تعیین شده در این رزمایش بود.

وی گفت: حضور به موقع همه گروه ها در محل رزمایش ، همکاری تیم آتش نشانی ،حراست و اورژانس، وجود هماهنگی های لازم گروه های شرکت کننده و عملکرد سریع و موثر از نقاط قوت رزمایش بود.

بر اساس این گزارش در این رزمایش طبق سناریو از پیش تعیین در هنگام پایش روتین واحد 88 در محل فن 88001 دو نفر از نیروهای واحد به دلیل نشت گاز اسیدی دچار گازگرفتگی می شوند که از سوی یکی از کارکنان مشغول بکار در واحد مشاهده و سریعاً کنترل واحد را در جریان نشتی و مسمومیت همکاران قرار می دهد و کنترل واحد به رئیس واحد و کنترل آتش نشانی اطلاع می دهد.

تیم آتش نشانی پس از حضور در محل و گرفتن گزارش حادثه واطلاعات در دست تعمیر بودن پله های افقی از مسئول واحد عملیات ، نسبت به انتقال مصدومین با برپایی کارگاه اقدام می نماید که در همین زمان انفجار در بخش دیگری از واحد 58 موجب آتش سوزی و مصدومیت یک نفر از نیروهای ایمنی و یک نفر از نیروهای حراست می گردد. افسر آتش نشانی سریعا دستور اطفاء حریق را صادر می نماید و پس از اطفاء حریق وانتقال مصدومان به محل امن نیروهای مرکز سلامت اقدامات اولیه را برروی مصدومان انجام و سپس آنها را به مرکز سلامت کار منتقل می نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied