شمانیوز
شما نیوز

آمادگی شرکت نفت فلات قاره ایران برای مقابله با ویروس کرونا

رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور شرکت نفت فلات قاره ایران، از آمادگی این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

آمادگی شرکت نفت فلات قاره ایران برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران: دکتر امیرحسین لولاور گفت: واحد خدمات درمانی از 3 هفته پیش از ورود این بیماری به ایران جلساتی را با موضوع مقابله با آن در قالب کمیته سلامت با حضور همکاران واحدهای HSE، حراست، خدمات،  عملیات دریای، آموزش و ... به صورت هفتگی در ستاد برگزار کرده و نکاتی را به تصویب رسانده است.

وی گفت: از جمله این موارد می‌توان به برگزاری جلسات هفتگی در مناطق عملیاتی، کنترل و اعلام رفت‌وآمد اتباع خارجی با آمار دقیق توسط واحد حراست، جلوگیری از تعویض شیفت‌ نفرات خارجی توسط مالکان شناور، الزام رعایت پروتکل‌های حفاظت فردی توسط کارکنان نفتکش‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، درخواست تهیه ماسک طبی و مواد ضدعفونی‌کننده از طریق تدارکات، هچنین چاپ و توزیع پوستر و بروشورهای بهداشتی  اشاره کرد.

دکتر لولاور اضافه کرد: ما در چند هفته اخیر جلساتی با کارشناسان وزارت بهداشت و اساتید دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و در مورد راهکارهای مقابله با این ویروس به بحث و تبادل نظر پرداختیم و با برقراری ارتباط ویدیویی با مراکز درمانی مناطق و سکوها آموزش‌هایی را برای کادر درمانی از طریق این اساتید برگزار کردیم. همچنین با دانشگاه‌های بوشهر و هرمزگان نیز لینک ارتباطاتی برقرار شد تا در صورت مشاهده بیمار مشکوک به کرونا از طریق این دانشگاه‌ها انتقال بیمار به مراکز درمانی این استان‌ها صورت پذیرد.

رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور بیان کرد: این بیماری ویروسی به طور عمده با علائم بیماری‌های تنفسی بروز می‌کند، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماران قلبی، ریوی و خانم‌های باردار بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند. عمده راه‌های انتقال این بیماری از راه ترشحات تنفسی و دست زدن به وسایل آلوده به ویروس است؛ بنابراین راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، رعایت فاصله حدود یک متری با بیمار، خودداری از خوردن غذاهای نیم‌پز و دوری از تماس با حیوانات است. همچنین راهکارهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود مانند خوردن میوه و سزیجات تازه و انجام ورزش در حد متعادل می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی در شرایط فعلی به طور اکید به همکاران توصیه کرد در صورت ابتلا به بیماری برای جلوگیری از گسترش آن از رفتن به محل کار خودداری کنند. استفاده از ماسک صرفا در مواردی موثر است که یا فرد بیمار شده یا در حال مراقبت از یک بیمار است و در سایر موارد ضرورتی ندارد. 

دکتر لولاور، یکی از ویژگی‌های این بیماری را قابلیت گسترش بالای آن دانست و گفت: حدود 80 درصد مبتلایان علایم خفیف دارند؛ بنابراین اگر مراعات نکنند، به‌راحتی می‌توانند بیماری را منتقل کنند؛ بقیه بیماران دچار علایم شدیدتر تنفسی شده و برخی از آنها نیاز به بستری در بخش‌های ویژه پیدا می‌کنند و تنها حدود 2 درصد فوت خواهند کرد. 

وی در پایان با بیان اینکه نباید به جو روانی ایجاد شده به‌ویژه در فضای مجازی بیش از حد اهمیت داد، گفت: همکاران باید آرامش خود را حفظ کرده و توصیه‌هایی که توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را پیگیری نمایند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied