شمانیوز
شما نیوز

آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی گلستان جهت پذیرش بیماران حاد تنفسی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان از آمادگی مراکز درمانی این استان جهت پذیرش بیماران حاد تنفسی خبر داد.

آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی گلستان جهت پذیرش بیماران حاد تنفسی

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمد نصرتی در جلسه بررسی وضعیت اقدامات استان در خصوص بیماری کرونا، ضمن تاکید بر اهمیت ایزوله کردن بیماران حاد تنفسی و رعایت اصول بهداشتی گفت: به منظور آمادگی جهت پذیرش بیماران احتمالی در خصوص بیماری شایع اخیر، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گلستان از ظرفیت مذکور در صورت بروز شرایط بحرانی استفاده خواهد شد.

دکتر حسین پور معاون مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از تمامی همکارانی که در این شرایط صادقانه خدمت می کنند، گفت: اطلاع رسانی و آموزش نقش مهمی در پیشگیری از اپیدمی دارد و تاکنون واحدهای مرتبط با این دو محور اقدامات مفیدی انجام داده اند و لازم است که این اقدامات ادامه یابد.

گفتنی است در این جلسه همچنین تاکید شد که داروهای بیماران مزمن به صورت بازه های طولانی تر دو ماهه تجویز شود و نیز ملاقاتها در مراکز بستری ممنوع شده و بیماران غیر اورژانسی فعلا پذیرش نشوند تا مراجعه به مراکز درمانی به حداقل ممکن برسد تا بتوانیم ضمن انتقال کمتر آلودگی ، به بیماران نیازمند بهتر رسیدگی نماییم.

دکتر احمد نصرتی همچنین در بازدید از بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، آمادگی این مرکز درمانی را برای پذیرش بیماران احتمالی مشکل حاد تنفسی بررسی کرد.

وی ضمن تاکید بر کاهش حداکثری تجمعات و ممنوعیت ملاقات های بیماران و عدم پذیرش بیمارانی که بیماری آنها را می توان در ماه های آتی پیگیری کرد، افزود: همکاران برای حفظ سلامتی خود باید بسیار هوشمندانه و با رعایت کامل موازین بهداشتی به بیماران خدمت نمایند تا سرمایه های انسانی سازمان حفظ شود.

وی اطلاع رسانی و آموزش هایی که از طریق واحدهای روابط عمومی و آموزش به عموم مخاطبان ارائه می شود را خوب ارزیابی کرد و خواستار تداوم آنها شد و تاکید کرد: پیشگیری تنها عاملی است که می تواند در مهار این ویروس کارآمد باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied