شمانیوز
شما نیوز

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تاکید کرد:

لزوم مراجعه بیماران دیابتی در صورت مشاهده اولین علائم بیماری کرونا به مراکز درمانی

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با اشاره به اینکه بیماران دیابتی در صورت مشاهده اولین علائم کرونا از جمله تب باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: ضعف سیستم ایمنی بدن در بیماران دیابتی باعث می‌شود که این بیماران سریع‌تر به بیماری مبتلا شوند.

لزوم مراجعه بیماران دیابتی در صورت مشاهده اولین علائم بیماری کرونا به مراکز درمانی

به گزارش شمانیوز به نقل از آی‌هینا، دکتر شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران بر توجه هر چه بیشتر بیماران دیابتی به پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: خطر ابتلا بیماری کرونا در افراد دیابتی بالای 50 سال بیشتر است به همین دلیل باید با دقت به توصیه‌های بهداشتی از جمله شستن مرتب دست‌ها، قرار نگرفتن در محیط های عمومی، تغذیه مناسب و ... توجه داشته باشند.

 

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: طبع ویروس کرونا سرد است لذا مصرف غذاهایی با طبع گرم و محیط گرم سریع‌تر می تواند این ویروس را از بین ببرد ولی مصرف غذاهای سرد و ترشیجات می تواند شدت این بیماری را بیشتر کند.

 

امیدی بیان کرد: میزان مرگ و میر بیماری کرونا 2 تا 3 درصد است یعنی از صد نفر از مبتلایان 2 تا 3 نفر جان خود را از دست می‌دهند.  

 

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور از وزارت بهداشت درخواست کرد که برای بیماران خاص از جمله بیماران دیابتی، پیوند کلیه و بیمارانی که با ضعف سیستم ایمنی بدن مواجه هستند، تمهیداتی بیندیشد و با دراختیار قرار دادن وسایل تشخیصی به انجمن‌ها اقدامات لازم برای بیماران مبتلا صورت گیرد.

 

امیدی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید از ظرفیت تمامی متخصصین ایمونولوژی ، طب سنتی و متخصصین عفونی و سایر متخصصان استفاده کند به طوری که ما نیز در انجمن این آمادگی را داریم که در این شرایط حساس به مردم و به خصوص بیماران کمک کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied