شمانیوز
شما نیوز

معاونت عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت:

پالایشگاه تبریز موفق به کسب لوح زرین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی شد

بنزین آیزومریت به عنوان محصول نوآورانه این پالایشگاه لوح زرین چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را از آن خود کرد.

پالایشگاه تبریز موفق به کسب لوح زرین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی پالایشگاه نفت تبریز: مهندس علیرضا آقابگلو در این خصوص اظهار کرد: بنزین آیزومریت به عنوان بخشی از ترکیب فرآورده بنزین نهائی تولیدی این شرکت با استاندارد یورو 5 محسوب می شود که اختلاط آن جهت انطباق میزان آروماتیک بنزین تولیدی با استاندارد یورو 5 اجتناب ناپذیر می باشد.

وی ادامه داد: درگذشته نفتای سبک بدون تبدیل به محصول آیزومریت مستقیما با محصول نهائی بنزین اختلاط می گردید که در این حالت نیل به استاندارد یورو 5 مقدور نبود.

آقابگلوخاطرنشان کرد: لازمه تولید محصول مذکور، احداث یک واحد جدید ایزومریزاسیون نفتای سبک میباشد که سرمایه گذاری حداقل 100 میلیون دلار را می طلبید.

وی گفت: خوشبختانه با همت کارکنان بادانش این شرکت و در قالب یک طرح ابتکاری، با تغییر کاربری واحد بنزین سازی قدیم و بدون هزینه این مهم انجام شد و پالایشگاه تبریز موفق شد چرخه فرآیند ارتقاء کل محصول بنزین تولیدی خود به استاندارد یورو 5 را تکمیل کند.

 چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با معرفی ۲۲ محصول فناور  از بین ۵۱۴ محصول رصد شده از سوی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علم و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied