شمانیوز
شما نیوز

تربیت فرماندهان ارشد کنترل فوران چاه در شرکت نفت فلات قاره ایران

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از برگزاری دوره‌های آموزشی «تربیت فرماندهان ارشد کنترل فوران چاه در دریا» خبر داد.

تربیت فرماندهان ارشد کنترل فوران چاه در شرکت نفت فلات قاره ایران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران: مهندس علی خواجوی افزود: با توجه به ضرورت ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله با هرگونه حادثه و فوران در حین انجام عملیات حفاری و بهره‌برداری از چاه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران، این مدیریت با حمایت مدیرعامل محترم شرکت، تربیت و معرفی فرماندهان ارشد کنترل فوران چاه متشکل از افراد مجرب و آموزش‌دیده را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: به منظور تربیت متخصصان حرفه‌ای آموزش‌دیده در این زمینه، برای تعداد ۲۰ نفر اول از فهرست ۶۵ نفر شاغل در اداره حفاری که دوره‌های IWCF را مطابق ابلاغیه وزیر محترم نفت با موفقیت گذرانده و بر اساس شاخص‌های مختلف همچون سوابق، تجربه حضور در فوران‌های قبلی، نمرات کسب شده در آزمونIWCF، سن، مدرک تحصیلی و ارزیابی خبرگی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، دوره‌های آموزشی تکمیلی داخلی برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی، هدف از حضور این افراد در دوره‌های یاد شده را کسب مهارت‌های تکمیلی و ارتقاء سطح دانش آنها برای مواقع اضطراری اعلام کرد و گفت: در نظر است پس از گذراندن این دوره‌ها و ارزیابی مجدد از آنها، در نهایت از بین 20 نفر منتخب کنونی، 5 نفر به عنوان فرماندهان عملیات فوران چاه در شرکت نفت فلات قاره ایران شناسایی و معرفی شوند که در صورت نیاز برای این افراد، دورههای تکمیلی داخلی و خارجی نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: فرماندهان ارشد تربیت شده در این دوره‌ها، نه تنها برای شرکت نفت فلات قاره ایران یک سرمایه ارزشمند تلقی خواهند شد، بلکه برای مواقع اضطراری، در کل چاه‌های دریایی شرکت ملی نفت ایران نیز می‌توانند نقش تعیین‌کننده و موثری ایفا نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied