شمانیوز
شما نیوز

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران:

وضعیت کشت گندم در سال زراعی جاری مطلوب است

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه تنها ٢٠ درصد کود سرک بهاره مورد نیاز مزارع گندم تامین شده است، از مناسب بودن وضعیت کشت این محصول خبر داد.

وضعیت کشت گندم در سال زراعی جاری مطلوب است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرگزاری مهر: عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مشکل تأمین کود اوره مورد نیاز کشاورزان هنوز رفع نشده است، گفت: با توجه به آغاز فصل داشت گندم، درخواست تولیدکنندگان این بوده که تولید صنایع پتروشیمی کشور بیشتر روی کود اوره متمرکز شود و نیز کودهایی که به منظور صادرات در گمرکات انبار شده وارد بازار داخل شود و در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: شرایط صادرات این کودها فعلاً مهیا نیست و به همین دلیل ما خواهان این هستیم که محموله‌های مذکور برگردد و به عنوان کود سرک بهاره در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

هاشمی گفت: تاکنون تنها حدود ٢٠ درصد کود سرک بهاره مورد نیاز تأمین شده است.

وی شرایط تولید و وضعیت مزارع گندم را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: پیش بینی ما این است که برای سال آینده نیز نیاز داخل را در کشور تولید می‌کنیم.

هاشمی درباره آخرین وضعیت قیمت خرید تضمینی گندم نیز توضیح داد: علی رغم پیگیری‌هایی که انجام گرفت تغییر قیمت فعلاً منتفی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied