شمانیوز
شما نیوز

دلار به کانال ۱۴ هزار تومان برگشت

بعد از صعود قیمت دلار تا بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت آن در روزهای اخیر مسیری نزولی طی کرده و امروز به کانال ۱۴ هزار تومان برگشت.

دلار به کانال ۱۴ هزار تومان برگشت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : صرافی‌های بانکی امروز (شنبه) نرخ ارز را با کاهش نسبت به هفته گذشته تعیین کردند که در نتیجه آن برای فروش دلار ۱۵ هزار تومان و برای خرید آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.

این در حالی است که در کمتر از یک ماه اخیر نرخ دلار از حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته بود که اکنون در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

صرافی‌های بانکی نیز برای خرید یورو  ۱۶ هزار تومان و برای فروش آن ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کردند.

به اعتقاد فعالان بازار ارز، خبرها و رویدادهای اخیر در این نوسان بی‌تاثیر نبوده که از جمله آن می‌توان به اخبار و رویدادهای سیاسی و همچنین رد شدن لایحه بودجه در مجلس یا بسته شدن مرزها در پی شیوع ویروس کرونا که صادرات و در نهایت ارزهای صادراتی را با مشکل مواجه می‌کند، اشاره کرد. در عین حال که در ماه پایانی سال با توجه به تقاضایی که برای ارز وجود دارد معمولا قیمت رو به بالا بوده است.

همچنین امروز در بانک‌ها قیمت خرید ارز دلار ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت خرید یورو حدود ۱۶ هزار و ۹۹۰ تومان بود.

ارز مسافرتی که اغلب هم‌قیمت و حتی بالاتر از نرخ بازار آزاد است، برای امروز حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده که برای کشورهای همسایه و مشترک المنافع تا ۵۰۰ یورو و سایر کشورها ۱۰۰۰ یورو اختصاص پیدا می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied