شمانیوز
شما نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با شمانیوز:

بانک مرکزی 2 هفته به وام‌گیرندگان برای بازپرداخت اقساط فرصت دهد/ از 2 هفته دیگر بازار شب عید رونق خواهد گرفت

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: من به صورت شفاهی و دوستانه از بانک مرکزی درخواست کردم، اگر مقدور است تا زمان کنترل کامل بیماری کرونا در کشور، به مدت 2 ماه تعهدات کسبه برای پرداخت بدهی‌هایشان به بانک‌ها را به تعویق بیندازد.

بانک مرکزی 2 هفته به وام‌گیرندگان برای بازپرداخت اقساط فرصت دهد/ از 2 هفته دیگر بازار شب عید رونق خواهد گرفت

 

یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، در رابطه با تأثیرگذاری ویروس کرونا بر روابط اقتصادی ایران با عراق اظهار کرد: عراق به عنوان مهمترین شریک تجاری ایران پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، تنها مرز مهران را به طور موقت مسدود کرده و مابقی مرزهای کشورمان با عراق همچنان باز هستند.

وی با اشاره وضعیت بازار کسب و کار در آستانه عید گفت: قطعاً کسبه برای شب عید تمهیداتی را در نظر گرفته بودند که به خاطر ویروس کرونا با مشکل مواجه شده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بیماری کرونا برخی مشکلات را در زندگی عادی مردم به وجود آوررده و به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند فعلاً از خانه‌ها خارج نشوند و یا به بازار نروند و هرگونه خریدی را فعلاً متوقف کنند و همین مسئله مشکلاتی را برای کسبه به ارمغان آورده است.

آل اسحاق ادامه داد: برخی از کسبه‌ها که به بانک‌ها بدهی دارند یا چک‌هایی را در دست دیگران دارند، مجبور هستند که به تعهداتشان عمل کنند و بدهی یا اقساطشان را به بانک‌ها پرداخت کنند؛ لذا وضعیت بازار و  افت فروش سبب شده تا نگرانی کسبه در خصوص توان پرداخت اقساط بانکی افزایش یابد.

 

وی بیان کرد: واقعیت این است که تقاضای مردم همچنان محفوظ است و مردم قصد این را دارند که برای عید، اقلامی را خریداری کنند، ولی چون بیماری کرونا در کشور شیوع یافته از ترس ابتلا به این بیماری به بازارها و مراکز خرید مراجعه نمی‌کنند، ولی کسبه مطمئن باشند با یک تأخیر زمانی دوباره بازار پا خواهد گرفت و با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی 2 هفته آینده وضعیت بازار رونق خواهد گرفت و تب کرونا فروکش خواهد کرد، گفت: طبق بیانات مسئولان وزارت بهداشت، ویروس کرونا در آستانه کنترل کامل قرار دارد و به زودی روال زندگی مردم به حالت عادی بازخواهد گشت.

 

آل اسحاق خاطرنشان کرد: من به صورت شفاهی و دوستانه از بانک مرکزی درخواست کردم، اگر مقدور است تا زمان کنترل کامل بیماری کرونا در کشور، به مدت 2 ماه تعهدات کسبه برای پرداخت بدهی‌هایشان به بانک‌ها را به تعویق بیندازد و از طرف دیگر از مردم هم می‌خواهیم همین فرصت را به کسانی هم که از آنها طلب دارند، اختصاص دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied