شمانیوز
شما نیوز

اطلاعات حسابتان را در اختیار کلاهبرداران نگذارید!

طی روزهای گذشته افراد کلاهبردار طی تماس هایی با مشتریان بانکی و اعلام خبر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، سعی در دریافت اطلاعات محرمانه و هک حساب آنها دارند که بانک ملی ایران نسبت به هر گونه تماس مشکوک و افشای اطلاعات محرمانه از سوی مشتریان هشدار می دهد.

اطلاعات حسابتان را در اختیار کلاهبرداران نگذارید!

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با بالاتر رفتن سطح آگاهی عموم در ارتباط با لزوم و اهمیت حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد و عدم افشای آن به ویژه توسط مشتریان خدمات بانکی و کاربران خدمات غیرحضوری بانک ها، کلاهبرداران نیز شگردهای کلاهبرداری خود را به روزتر کرده و سعی می کنند با بازطراحی روش های قبلی، اقدامات سوء خود را پیاده کنند. 

 

یکی از این تکنیک ها، مهندسی اجتماعی است که در این روش کلاهبردار سعی می کند تا به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات، فرد را به فاش کردن اطلاعات خود با روش های ایجاد اعتماد مانند اعلام خبر برنده شدن در قرعه کشی و ادعای پخش گفت و گوی تلفنی با شخص به عنوان برنده در رادیو و... متقاعد و پس از ایجاد باورپذیری، اطلاعات حساب وی را دریافت کند.

 

طی روزهای اخیر تماس هایی از این دست با تعدادی از مشتریان بانک ملی ایران گرفته شده که کلاهبردار پس از دادن اطلاعاتی از مشتری از جمله نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و یا نام بانک، درخواست شماره ملی، شماره کارت و... برای واریز وجه جایزه می کند.

 

همچنین در روشی دیگر، برخی افراد سودجو نیز پیامک هایی حاوی شماره کارت بانکی به مشتریان ارسال و درخواست واریز مبلغ بدهی یا وجه می کنند.

 

در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات توسط گیرندگان پیامک، نسبت به فریب هموطنان اقدام نموده و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.

 

بانک ملی ایران تاکید می کند مشتریان گرامی برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن خود، در صورت دریافت این گونه پیامک و تماس های مشکوک از ارایه اطلاعاتشان جدا خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied