شمانیوز
شما نیوز

معاون شهردار مشهد خبر داد:

الکترونیکی‌شدن خدمات ۴ منطقه شهرداری مشهد در فروردین ۹۹

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فروردین ماه سال آینده خدمات مناطق ۱۰، ۱۱، ۹ و یک مشهد الکترونیکی می‌شود.

الکترونیکی‌شدن خدمات ۴ منطقه شهرداری مشهد در فروردین ۹۹

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمنا، شهریار آل‌شیخ اظهار کرد: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور نشان داد که می‌توانستیم در بعضی بخش‌ها با سرعت بالاتری عمل کنیم که در این شرایط ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود چرا که خدمات الکترونیکی می‌توانست رفت و آمدها و تماس افراد با یکدیگر را به حداقل برساند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون در مناطق هشت و ۱۲ تمامی خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود که رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری را همراه داشته است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه برای تسریع در فرایندهای آموزشی و اجرایی الکترونیکی شدن سایر مناطق تلاش می‌شود، افزود: در این راستا ستاد ویژه تشکیل شده تا با تغییر ساز و کار، نحوه اجرا و ساختاربندی شهر الکترونیک، ارائه خدمات چند منطقه دیگر شهرداری مشهد را نیز با سرعت بیشتری الکترونیکی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گام بعدی الکترونیکی شدن ادائه خدمات برای مناطق ۱۰، ۱۱، ۹ و یک است که در فروردین ماه سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 

آل‌شیخ با اشاره به نظام پرداخت‌ها، اظهار کرد: اپلیکیشن «شهر من» یک قابلیت فوق‌العاده برای کاهش مراجعات شهروندان است که به لحاظ فنی کامل شده، اما هنوز آنگونه که باید در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی آن اقدام نشده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس شرایط به وجود آمده اولویت اطلاع رسانی مبتنی بر شرایط بحرانی مقابله با ویروس کرونا است و به همین دلیل اطلاع رسانی ویژه برای اپلیکیشن شهر من محدود شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه شهروندان از طریق نرم‌افزارهای موبایلی شهری و سامانه میز خدمت می‌توانند از سامانه‌های شهرداری خدمات مورد نظرشان را غیرحضوری دریافت کنند و زمینه انتقال وجه و پرداخت آن نیز در بستر اپلیکیشن شهر من فراهم شده است، گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پرداخت الکترونیکی و انجام شارژ فراهم شده و شهروندان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تا یکسال آینده ۴۶ سرویس جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن «شهر من» اضافه خواهد شد که توسعه آن مزایای بسیاری را همراه خواهد داشت.

 

آل‌شیخ گفت: با استفاده از این اپلیکیشن شهروندان می‌توانند از یک درگاه واحد و بدون نیاز مراجعه حضوری یا استفاده از نرم افزارها، اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مختلف خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال در هفته درختکاری برای جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان برای دریافت نهال رایگان، از طریق اپلیکیشن «شهر من» ثبت نام انجام می‌شود و شهروندان نهال درخواستی خود را در منزل تحویل می‌گیرند، افزود: کاربران برای ثبت درخواست نهال در اپلیکیشن شهر من باید وارد سرویس مربوطه شده و با پر کردن مشخصات درخواستی ثبت نام کنند، البته در این سرویس امکان مشاهده زمان و مکان‌های توزیع نهال برای شهروندان فراهم شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied