شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

تصمیم رئیس بانک مرکزی برای تعویق 3 ماهه پرداخت اقساط اقدامی به موقع بود/ کرونا معاملات مسکن را کاهش داد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تصمیم رئیس بانک مرکزی برای تعویق پرداخت سه ماهه اقساط بانکی، اقدامی به موقع بود که با درک شرایط انجام شد.

تصمیم رئیس بانک مرکزی برای تعویق 3 ماهه پرداخت اقساط اقدامی به موقع بود/ کرونا معاملات مسکن را کاهش داد

علیم یارمحمدی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: بحران بیماری کرونا منجر به کاهش چشمگیر رفت‌وآمدهای شهری شده است و مردم کمتر به بازار برای خرید اقلام مورد نیاز نوروز مراجعه می‌کنند؛ لذا این مسئله آسیب جدی‌ای را به اقتصادی کشور و صاحبات مشاغل وارد کرده است.

 

وی افزود: تصمیم اخیر رئیس بانک مرکزی برای تعویق پرداخت سه ماهه اقساط بانکی از سوی وام‌گیرندگان به خصوص صاحبان مشاغل و کسب و کار، اقدامی پسندیده و قابل ارج است که آقای همتی به موقع و با درک شرایط آن را انجام داد.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این شرایط دولت و بانک مرکزی باید علاوه بر مبارزه با ویروس منحوس کرونا، تمام هم و غمشان حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل که از این ویروس منحوس خسارت دیده‌اند، باشد، گفت: وقتی تقاضا در بازار کاهش یافته و نیز صادرات هم به تبع آن تأثیرات منفی پذیرفته است؛ تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار بدون حمایت دولت و بانک مرکزی زمین خواهند خورد و در اینجاست  که دولت باید ورود جدی داشته باشد.

 

یارمحمدی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار معاملات مسکن خاطرنشان کرد: عملاً با شیوع این بیماری، معاملات املاک کاهش یافته و فعالیت بنگاه‌های مسکن در این روزها از تب و تاب افتاده و به تبع این کاهش معاملات از قیمت‌ها هم تا حدودی کاسته شده است.

 

وی با اشاره به مسدود شدن مرزها با شیوع بیماری کرونا گفت: متأسفانه بعد از اینکه اثبات شد کرونا به ایران آمده، کشورهای همسایه تمامی مرزهای خود را با ایران مسدود کردند و اجازه واردات هیچ‌گونه کالاها و محصولات ایرانی را نمی‌دهند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای مثال مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان، عملاً مسدود شده و مشکلاتی را برای تجار و فعالان اقتصادی آن منطقه به همراه داشته است.

 

به گفته یارمحمدی؛ دولت آمادگی کامل را در برابر مقابله با ویروس کرونا نداشت و همین مسئله منجر به بروز برخی مشکلات شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied