شمانیوز
شما نیوز

تولید حلال‌های هگزان و پنتان در دستور کار پژوهشگاه نفت و پالایشگاه شازند

با همفکری‌های میان کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت و پالایشگاه شازند مقرر شد افزون بر تولید حلال هگزان، بررسی‌های لازم برای تولید حلال پنتان نیز انجام شود و به این منظور، قراردادی مبنی بر تولید حلال‌های هگزان و پنتان و دستیابی به دانش فنی مشترک بین این دو مجموعه منعقد شده است.

تولید حلال‌های هگزان و پنتان در دستور کار پژوهشگاه نفت و پالایشگاه شازند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی: سناریوهای ارزیابی‌شده نشان‌دهنده آن ‌است که این تولید، افزون بر تأثیر مثبت بر عملکرد واحد، نیاز کشور به واردات کامل حلال هگزان و نیمی از پنتان را برطرف می‌کند و از نتایج حاصل از این قرارداد، یک دانش فنی جدید مشترک بین پالایشگاه و پژوهشگاه توسعه پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به گزارش دستاورد جدید پژوهشگاه صنعت نفت در تعامل با صنعت در این حوزه، تلاش محققان را شایسته تقدیر دانسته و از مساعی آنان در قطع وابستگی به واردات حلال‌های هگزان و پنتان قدردانی کرده است.

گفتنی است نخستین واحد ایزومریزاسیون نفتای کشور در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با دانش فنی «ایزومیر» که متعلق به پژوهشگاه است، به عنوان نخستین واحد تحت لیسانس ایرانی در صنعت پالایش کشور سال ۸۹ راه‌اندازی شده و تاکنون بدون مشکل در حال فعالیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied