شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

مقایسه اپراتورهای تلفن همراه در شبکه 3G و 4G ؛ کدامیک شبکه بروزتری دارند؟

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول به واسطه سرمایه گذاری های عمده ای که در سال های گذشته داشته موفق به نصب بیشترین تعداد سایت های مبتنی بر تکنولوژی های بروز 3G و 4G شده و در مجموع تعداد سایت های این اپراتور حدود دو برابر مجموع سایت های دو اپراتور دیگر تلفن همراه است.

مقایسه اپراتورهای تلفن همراه در شبکه 3G و 4G ؛ کدامیک شبکه بروزتری دارند؟

به گزارش شمانیوز، حتما شما هم دکل‌های آنتن‌داری را در خیابان و پشت بام ساختمان‌های بلند دیده‌اید و تنها چیزی که این دکل ها می دانید این است که برای استفاده از گوشی‌های موبایل به این دکل‌ها و برج‌های بلند نیاز داریم.

 

برای آشنایی بیشتر با این مفهوم باید گفت که ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده (Base Transceiver Station) که مخفف BTS می‌نامیم؛ مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم است که ارتباط میان کاربر موبایل و یک شبکه عمومی را فراهم و تسهیل می‌کند.

 

اما سوال دیگر این است که چرا هر چه تعداد BTS در یک شهر بیشتر باشد و اپراتورهای موبایل بتوانند آنتن بیشتری نصب کنند؛ شبکه موبایل با کیفیت و سرعت بهتری خواهیم داشت؟

 

در توضیح بیشتر؛ این ارتباط بی‌سیم می‌تواند از انواع نسل‌های ۲، ۳ و ۴ موبایل، وای‌فای، وایمکس و دیگر فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم شهری باشد و طبیعتا تعداد سایت بیشتر به معنای پوشش کاملتر و در دید قرار داشتن نقاط جغرافیایی بیشتر است.

 

با این وجود طبیعی است که باید اپراتوری را برای ارائه خدمات تلفن همراه انتخاب کنیم که تعداد سایت های بیشتری برای پوشش و انتشار امواج دارد.

 

بنابر این گزارش، ایستگاه‌های BTS نقشی مهم و بزرگ در توسعه شبکه‌های موبایل و بهبود کیفیت زندگی بشر دارند. اپراتورهای موبایل دایما در حال به‌روزرسانی خود هستند تا خدمات بهتری به مشترکان بدهند و شبکه ای با بالاترین سرعت و پایین‌ترین تاخیر در اختیار مردم باشد.

 

اما در ایران و در رقابت بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل کدامیک توانسته اند در این زمینه موفق عمل کنند و با گسترش تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم خدمات بی نقص تری را به مشترکان خود ارائه دهند؟

 

براساس جدیدترین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت همراه اول به واسطه سرمایه گذاری های عمده ای که  در سال های گذشته داشته، موفق به نصب سایت های بیشتری شده که با افزایش فاصله تعداد سایت های BTS این اپراتور با رقبایش همراه شده است.

 

در این باره با رجوع به جدیدترین گزارش ارسالی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توان اذعان داشت که همراه اول توانسته در این مسیر گامی موثربردارد به طوری که توانسته ضمن حفظ شرایط رقابتی اش در تکنولوژی قدیمی (2G) فاصله گرفته و با حرکت بر لبه تکنولوژی، شرایط متمایزی را برای خود در مقایسه با سایر اپراتورهای رقیب ایجاد کند. 

 

شرکت همراه اول تا پایان سه ماهه سوم سال جاری از نظر تعداد بی تی اس در بخش فناوری نسل دوم 26981 سایت و در تکنولوژی نسل سوم 21682 سایت و شرکت ایرانسل در همین مدت 12836 سایت در فناوری 2G وتعداد 12838 سایت در بخش نسل سوم راه اندازی کرده است.

 

همچنین همراه اول در تکنولوژی 4G تعداد 20440 سایت مخابراتی راه اندازی کرده و اما ایرانسل فقط توانسته است 11715 سایت 4G در کشور راه‌اندازی کند.

 

بر اساس آمار منتشر شده به خوبی مشاهده می شود که تعداد آنتن‌های همراه اول دوبرابر آنتن های ایرانسل است و به همین نسبت پوشش شبکه اپراتور اول بیش از سایر اپراتورها است.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران با ربع قرن تجربه توانسته است با بهره گیری از امکانات مختلف زیرساخت های لازم را برای توسعه و گسترش شبکه های ارتباطی خود در جای جای این کشور فراهم کند و به لحاظ کمیت و کیفیت فاصله چشم گیری با دیگر رقبای خود در این عرصه داشته باشد.

گزارش:معصومه قلباربند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied