شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

درخشش وبصادر در بین 50 شرکت برتر بورس

سهام بانک صادرات در هفته اخیر با روند رو به رشدی همراه بوده به گونه ایکه این در بین 50 شرکت برتر بورسی قرار گرفته و پیش بینی می شود با تداوم روند مثبت به یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شود و به تدریجی قیمت سهم «وبصادر»در هفته‌های اخیر افزایش داشته باشد.

درخشش وبصادر در بین 50 شرکت برتر بورس

به گزارش شمانیوز؛ سهام بانک صادرات در هفته اخیر با روند رو به رشدی همراه بوده به گونه ایکه این در بین 50 شرکت برتر بورسی قرار گرفته و پیش بینی می شود با تداوم روند مثبت به یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شود و به تدریجی قیمت سهم «وبصادر»در هفته‌های اخیر افزایش داشته باشد.

 

 بررسی ها نشان می دهد با به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی ما بین ایران و قدرت‌های بین‌المللی در سازمان ملل در رفع تحریم‌ها با کاهش یا رفع  کامل تحریم‌ها، شبکه بانکی جزو نخستین مواردی خواهد بود که به منظور اعتمادسازی رفع تحریم می شود شاهد رشد دوباره آن خواهیم بود.افزایش مبادلات ارزی از سوی این بانک و سودآوری بانک صادرات پیش بینی می‌شود.

 

همچنین در  رتبه‌بندی فصلی بورس اوراق بهادار بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های حاضر در بازار سرمایه دارای رتبه چشمگیری است. سازمان بورس اوراق بهادار تهران در سه ماهه دوم سال جاری بانک صادرات را جزو ۵۰ شرکت برتر بورسی معرفی کرده است این بانک توانسته به لحاظ مالی خود را در شرایط خوبی نگه دارد.آنطور که برخی کارشناسان معتقد هستند سهم «وبصادر» در نیمه دوم سال با استقبال سهامداران مواجه خواهد شد. گفته می‌شود در بین بانک‌های بورسی بانک صادرات جزو بانک‌هایی است که در نیمه دوم سال رشد قابل توجهی  داشته است.

 

افزایش ارزش سهام «وبصادر»

 

بررسی صورت‌های مالی بانک صادرات در نیمه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که این بانک به سرعت در حال افزایش درآمدهای عملیاتی است و در پایان سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ با خروج از زیاندهی چند سال اخیر خود به سوددهی دست پیدا خواهد کرد.روندی که خرید سهم «وبصادر» را برای فعالان بازار سرمایه جذاب می کند کرد.رشد چشمگیر سهم بانک صادرات به دلیل خروج از زیاندهی و عملکرد مناسب در سال جاری  پیش بینی می شود. از این روی بسیاری از تحلیلگران به فعالان بازار سرمایه و البته افرادی که برای نخستین‌بار می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند و خواهان خرید سهام از گروه بانکی هستند این است که خرید سهم بانک صادرات در سال جاری را در اولویت قرار دهند.

 

ترازنامه بانک صادرات

 

یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا سهم بانک صادرات مورد توجه سهامداران باشد افزایش سنگینی کفته ترازو در ترازنامه مالی بانک صادرات به سمت دارایی‌های این شرکت است. شاید طی سال‌های گذشته این روند معکوس بود اما طی یکی دو سال اخیر و با اقداماتی که انجام شده بانک صادرات به سمت سوددهی و افزایش میزان دارایی‌ها و کاهش بدهی حرکت کرده است.

 

گزارش:معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied