شمانیوز
شما نیوز

پشتیبانی ۲۴ ساعته از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نفت تهران

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران از تشکیل گروه مستقل و هماهنگ برای پشتیبانی ۲۴ ساعته و پیگیری درمان بیماران مشکوک به کرونا، بیماران تحت درمان، بهبودیافته و ترخیص‌شده از بیمارستان نفت تهران خبر داد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نفت تهران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: علی بهزادی توضیح داد: اگرچه از ابتدای تشکیل ستاد بحران مقابله با کرونا در بیمارستان نفت تهران، فعالیت‌های این بخش آغاز شده بود، اما از شنبه (۱۷ اسفندماه) یک تیم کاری ساماندهی شده است تا بیماران کرونایی که بستری بودند و بیماران مشکوک به کرونا پشتیبانی شوند.

به گفته وی، این تیم متشکل از پزشک عمومی، خانواده، صنعتی و پرستار است که وضع سلامت بیمارانی را که باید در خانه قرنطینه شوند رصد می‌کند و مشاوره و توصیه‌های درمانی لازم را تا زمانی‌ که درمان کامل انجام شود، ارائه می‌دهد.

بهزادی افزود: این تیم به‌طور مستقل سازمان‌دهی و بدون محدودیت تجهیز شده است تا  پیگیری مداوم از وضع بیماران را انجام دهد.  

به گفته وی، پیگیری‌ها عمدتاً تلفنی است و اگر برای بیمارانی که قرنطینه خانگی دارند نیاز به ارجاع به منزل باشد، صورت می‌گیرد. فهرست و تلفن تماس این افراد در اختیار تیم قرار می‌گیرد تا پیگیری مستمر انجام شود.

بهزادی تصریح کرد: با پیگیری این گروه، میزان بستری در بیمارستان کاهش می‌یابد و بیمارانی که برای قرنطینه خانگی در منزل هستند پایش می‌شوند و از طریق کانال ارتباطی ۱۵۱۹ با تیم تخصصی و آموزشی در ارتباط‌اند.

رئیس کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت تهران تأکید کرد: مهم‌ترین اصل برای انتقال این بیماری که به شکل اپیدمی درآمده، قطع زنجیره انتقال است. قطع این زنجیره انتقال، مهم‌ترین عامل است که با کاهش سطح تماس افراد، تردد کمتر، نرفتن به مسافرت و قطع رفت‌وآمد خانوادگی و توجه به علایم مشابه سرماخوردگی، میسر می‌شود و به این ترتیب ریسک انتقال و شیوع بیماری کاهش می‌یابد.  

بهزادی گفت: گروه پزشکی در خط مقدم مقابله و آسیب‌پذیرند، با وجود این، تیم درمان با شجاعت و جدیت سنگر درمان را حفظ کرده است. همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت تهران که به‌عنوان پشتیبان کادر پزشکی عمل می‌کنند به نوعی در ریسک ابتلا قرار دارند که سعی می‌شود محافظت‌های لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: در صورتی‌ که اطلاعات کارکنان صنعت نفت که در ادارات دیگر مبتلا می‌شوند به بهداشت و درمان صنعت نفت تهران اطلاع‌رسانی شود، امکان آن فراهم است که نیازهای این  همکاران در قالب پروتکل‌های درمانی تأمین شود و تیم واکنش بتواند آموزش‌ها و درمان‌های لازم را از طریق ۱۵۱۹ و با حضور در محل کار به آنها اعلام کنند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: سیستم تریاژ بیماران تنفسی در درمانگاه‌ها مستقرند و بیماران تب‌دار تنفسی به مسیر خاصی هدایت و معاینه می‌شوند.

وی تاکید کرد: از ۸ اسفندماه تاکنون، براساس آمار ۲ هزار و ۲۴۶ نفر از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی تحت پوشش، دارای علایم تنفسی بودند که پس از بررسی‌های انجام‌شده، ۴۰ نفر به بیمارستان ارجاع شدند.

بهزادی اظهار کرد: همچنین در مدت یادشده حدود ۶۵ نفر بستری در بیمارستان صنعت نفت تهران داشتیم که ۲۰ نفر آنها بهبود یافتند و ترخیص شدند. در گروه اطفال و نوجوانان خوشبختانه بستری و گزارشی از بیماری کرونا نداشتیم که امیدواریم این وضعیت تا آخر دوره اپیدمی این بیماری برقرار باشد. همچنین آمارها نشان می‌دهد در دو روز اخیر روند مراجعه بیماران ثابت بوده و فزاینده نبوده است، اما بیمارانی که نیاز به بستری دارند کاهش نداشته است.  

 وی توصیه کرد: همکارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اگر نیاز به بستری باشد بستری می‌شوند و عده‌ای که می‌توانند در منزل قرنطینه شوند، توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را تا سلامتی و بهبودی کامل جدی بگیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied