شمانیوز
شما نیوز

مسئول گروه علمی سامانه 1666:

پاسخ شبانه روزی پزشکان و پرستاران به سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا

مسئول گروه علمی سامانه 1666 با اشاره به اینکه سامانه ١٦٦٦ به طور مداوم پاسخگوی تماس مردم در خصوص بیماری کرونا است، گفت: درسطح اول پاسخ های عمومی از جمله راهکارهای پیشگیری از بیماری توسط پرستاران پاسخ داده شده و در سطح ٢ گروه پزشکی به سوالات مرتبط با علائم بیماری و موارد مشکوک پاسخ می دهند.

پاسخ شبانه روزی پزشکان و پرستاران به سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، علیرضا اعرابی بیان کرد: درهر شیفت کاری ٨ پزشک مستقر پاسخگوی سوالات مردم در سطح ٢ هستند و در شب نیز بیش از ١٠ پزشک در ستاد و ادارات کل استانها مشغول پاسخگویی به سوالات مردم هستند.

 

مسئول گروه علمی سامانه 1666 گفت: براساس بررسی های انجام شده ٥٦ درصد تماس گیرندگان خانم و ٤٣ درصد مربوط به آقایان است. همچنین سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم از جمله شکایات شایع تماس گیرندگان با سامانه است.

 

وی افزود: در قدم اول تلاش ما این است که ضمن ارائه اطلاعات، به مردم کمک کنیم که آرامش داشته باشند. به عمده تماس گیرندگانی که با علائم اولیه و مشکوک مواجه باشند، توصیه می شود که در منزل استراحت کنند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند و بعد از علائم اصلی بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند. این موضوع علاوه بر کاهش بار مراجعات غیرضروری به مراکز بهداشتی و درمانی، باعث می شود که چرخه انتقال بیماری کنترل و به افرادی که بیماری آنها ثابت شده است، خدمات بهتری ارائه شود.

 

اعرابی گفت: درصد زیادی از افرادی که با سامانه ١٦٦٦ تماس می گیرند، با توصیه های ارائه شده نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نداشته و نگرانی آنان برطرف می شود. در صورت تشخیص پزشکان به موارد مشکوک با ارائه آدرس به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی وعلائم شدید نیز به بیمارستان های درمان بیماری کرونا راهنمایی می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied